Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
04. januar 2005 - 15:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Java på kollegienet

Kære kloge venner..

Min kæreste har købt en bærbar computer for at kunne komme på internettet via kollegiets gratis internetforbindelse.

Da jeg var i Spanien på det tidspunkt computerens forbindelse skulle sættes op blev hun hjulpet igennem via kollegiets anvisninger.

Jeg kan nu se, efter at være kommet hjem, at der kører noget java under navnet "Logon program til FKO". Den sidder nede i højre side af processlinien.

Lukker man dette program har man stadig adgang til internettet, så jeg forstår ikke rigtig pointen med dette program/java ?

Hvordan sletter jeg det? Og er der nogen der ved hvad det egentlig gør? Er en smule nervøs for sikkerheden...

Mange hilsner,
ronni.

PS: Kollegiet er : http://odense.kollegienet.dk og jeg tror javaen er hentet fra http://odense.kollegienet.dk/proxy.pac - kan det passe?
Avatar billede kalp Novice
04. januar 2005 - 15:09 #1
Normalt skal det bruges for at kunne logge på nettet... Du kan nok godt afinstallere det via. Tilføj & Fjern programmer i dit kontrolpanel... og ellers kan du

Trykke start.. kør.. og skrive "msconfig" vælge fanen start og fjerne hak i den der.
Avatar billede kalp Novice
04. januar 2005 - 15:14 #2
hvis det hedder Fko-gate så er det ikke et krav det er installeret..

Fko-gate
For alle brugere af kollegienettet.
Gør det muligt at bruge programmer, som ikke kan køre gennem proxyen.
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 13:12 #3
Hvis det var svar nok:)
Avatar billede ronniwenzell Nybegynder
07. januar 2005 - 18:36 #4
hej kalp.

Det er ikke hver dag jeg har adgang til min kærestes bærbar, men svaret er jo sandelig fint.

Jeg tror ikke det lige hedder fko"-GATE", men bare FKO. Men forklaringen lyder jo reel nok og med anvisningerne til at fjerne det fra win's opstart, så har du da absolut fortjent points'ne med det samme.

Mange tak skal du ha'!
Avatar billede kalp Novice
07. januar 2005 - 18:49 #5
Ingen årsag:) ps. min kæreste bor også på kollegium dog ikke det omtalte men de har nemlig et lignende program:)
Avatar billede t_madsen Nybegynder
11. januar 2005 - 15:41 #6
Hej ronni, jeg har selv FKO. Programmet logger bare din kæreste ind på FKO-gaten automatisk, istedet for at hun skal gøre det igennem en browser (https://login.kollegienet.dk). Forbindelsen bliver opretholdt indtil computeren bliver slukket, eller forbindelsen forbliver ubrugt i et givent antal minutter, som jeg ikke kan huske :)