Avatar billede zac Nybegynder
17. december 2004 - 23:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ej på nett efter install. af Panda Titanium 2005, probl.m Zoneala

Har haft Panda antivirus og Zonealarm firewall kørende sammen i 3 år uden problemer.
Nu installeret Panda Titanium 2005, og kan så ikke komme på nettet (virusscan er ok).
Prøvet at afinstallere Zonealarm, men uden resultat.
Kan tilsyneladende heller ikke slå Panda 2005's firewall til.

Melding om problemer med WinMgmt.exe - og senere med scchost.exe

Nogle forslag?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
17. december 2004 - 23:58 #1
Ja, problemet ligger nok i, at du har haft to firewalls samtidig. Jeg tror at du skal installere Zonealarm igen, fordi der sikkert ligger nogle rester af den, og blokerer stadigvæk. Zonealarm er ret svær at afinstallere. Tjek her  http://www.donhoover.net/uninstall.html hvordan du laver en "ren" afinstallation af zonealarm, og prøv bagefter at tjekke om alle filerne er væk her  http://www.outpostfirewall.com/forum/showthread.php?t=7187 Kør evt. en reg. cleaner tilsidst, og lav en genstart. Du kan måske nøjes med at tjekke om filerne er væk, og køre reg. cleaneren, men jeg ville køre hele proceduren, for at være sikker på at den er ordentligt afinstalleret. Du skal muligvis geninstallere Panda bagefter. scchost.exe er en virus. Er du sikker på at det ikke er svchost.exe du mener ?
Avatar billede zac Nybegynder
18. december 2004 - 00:09 #2
undskyld, jo, det er svchost.exe --- jeg prøver det med at installere Zonealarm igen og afinstallere mere rent
Avatar billede zac Nybegynder
19. december 2004 - 13:42 #3
Jeg har jo allerede afinstalleret ZoneAlarm, så kan først bruge dit første link efter en geninstallering...

Har prøvet først at få alle filer væk ved at se i dit andet link, men det var åbenbart ikke nok. Når Panda afinstalleres kan jeg komme på nettet, når den installeres kommer denne her:

"Access violation at address 0238134F in module PAVFIREC.DLL..." - det lyder nærmest som et Win problem? (jeg har W2000) Ikke håb om genvej, vel, uden at geninstallere ZoneAlarm (men det lyder sygt).
Avatar billede zac Nybegynder
19. december 2004 - 13:53 #4
njae, filen PAVFIREC.DLL ligger i mappen firewall under Panda, men hvordan pokker får jeg den repareret?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
19. december 2004 - 16:33 #5
Ja, det lyder egentlig som et Win problem nu. Zonealarm tror jeg godt at du regne med er væk. Måske en reparation af Win 2000, ved at gå i Start/kør og skrive sfc /scannow med din Windows cd i drevet, kan gøre tricket
Avatar billede bjuhl Nybegynder
19. december 2004 - 16:58 #6
Der er en lille fejl i 2005 udgaven, der gør dette.
Jeg har endda oplevet at den dræbte forbindelse på en frisk installeret XP.
Derfor sælger jeg både Panda og Symantec, for der er altid en af dem der virker... hehe

Jeg har ikke fundet noget løsning/forklaring endnu.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
19. december 2004 - 18:05 #7
Jeg skal ikke kunne sige om der er en "bug" i Panda, men installations problemer med antivirus og firewals forekommer ret ofte. FORDI: Et antivirus og en firewall typisk bliver installeret som en service, og skal integrere perfekt med styresystemet. Defekte eller manglende systemfiler vil ofte få installationen til at fejle. Derfor er det ofte nødvendigt med en reparation af styrsystemet, ja nogle gange formatering, for at få det til at fungere. Man skal også sikre sig at gamle installationer er fjernet helt, inden man installere nyt. Afinstallationsprogrammerne fjerner kun sjældent det hele. Det er derfor vigtigt at man gennemgår computeren for "rester", både på disken, og i registeringsdatabasen. En anden meget vigtig ting er, at alle programmer skal være helt lukket ved installationen. Alle ikonerne på værktøjslinien ved uret skal være sat til lukket, eller disabled. Alle disse ting burde installations programmerne fortælle brugeren, men gør det kun sjældent
Avatar billede zac Nybegynder
21. december 2004 - 17:05 #8
Jeg har skrevet til Panda for et par dage siden, men ikke fået svar.
Har endda stadig problemer efter afinstallering - IE hænger, Netscape kan god klare det .
Har derfor nu bedt Panda ophæve handelen og sende pengene tilbage - så får vi se, om deres organisation kan klare det :-(

Tak ellers for hjælpen - nu overvejer jeg at købe en ny PC før jeg installerer et nyt virusprogram (og bruger webmail i mellemtiden til e-mails).
Glædelig jul!
Avatar billede zac Nybegynder
31. december 2004 - 00:03 #9
Tiden går, men nu går det endelig fremad....
Fik efter en uge mail fra Panda, at de ville sende pengene tilbage - men ingen svar på min mail om support...
Har i stedet anskaffet Symantec Internet Security 2005 - virker uden problemer, såvidt vides!
Godt nytår.