Avatar billede exalto Nybegynder
17. december 2004 - 00:28 Der er 4 kommentarer

Hvordan sammensætter jeg flere filmstumper til én

Jeg har en masse filmklip optaget med mit digitalkamera; Konica Minolta Z2. Jeg vil gerne lave en VCD hvor alle filmklippene er sammenhængende, så jeg kan se dem på en DVD-afspiller. Jeg har "kodet dem om" fra quicktime .mov til mpeg og vil nu gerne have dem brændt over på en CD, men i én sammenhængende fil. Jeg bruger TMPGEnc til at kode filerne om fra .mov til .mpeg, og herefeter brænde dem med Nero 5.5.
Avatar billede norbert Nybegynder
17. december 2004 - 00:35 #1
Det kan du bruge tmpgeng til. Gå i File/MPEG-tools og Merge & cut. I Typen skiver hvad type dine filer er, om de er vcd, supervcd eller hvad. Dernæst trykker du på Add og trækker de film ind, du vil have som én fil. I Output skriver du hvor du vil have din fil liggende og så trykker du på Run. Så kommer der én lang fil med dine film på, hvis du har brugt den samme bitrate. Ellers kan det ikke lade sig gøre.
Dernæst brænder du den i Nero som VCD eller S-vcd.
Men hvis du ikke kan splejse filmene sammen her, er det fordi du har brugt forskellig bitrate. Men hvis det er ren vcd, er der nok ikke den fare.
Du kan ellers i Nero bare smide alle de mpeg-filer ind efter hinanden i den rækkefølge du vil have, de skal spille. Virkningen bliver den samme, når du ser den på DVD-afspilleren. Og så har du den fordel, at hvis du vil se filmklip nr. 3, kan du med næste-knappen trykke dig hen til filen.
Avatar billede norbert Nybegynder
17. december 2004 - 01:11 #2
Og hvis du ellers har problemer, spørger du bare :-)
Norbert :-)
Avatar billede exalto Nybegynder
17. december 2004 - 14:07 #3
Mange tak for hjælpen, og det ekstra svar med Nero.
(Hvor svært kan det være ;-)
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 14:46 #4
Skal vi prøve at få lukket her?
Norbert :-)