Avatar billede speedpete Nybegynder
27. november 2004 - 14:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Datakabel DKU-5 til Nokia

Jeg har købt et uoriginalt datakabel til min Nokia. Kablet er DKU-5 USB, så der skal installeres en USB->seriel driver. Den medfølgende fra Prolific (som har lavet kablet) hedder PL-2303, men jeg kan ikke få den installeret (Windows XP m SP2). Dvs installationen siger at den er forløbet ok, men i min enhedshåndtering under "porte" skulle man så kunne se "Prolific USB-to-Serial Comm Port (COM3)". Og det kan man ikke.

Nogen ideer? (Udover at købe et originalt Nokiakabel CA-42 til 400 kroner?)
Avatar billede whpsnp Nybegynder
08. december 2004 - 15:37 #1
Jeg kan ikke hjælpe med det problem spørsmålet går, men jeg har set billige Nokia kabler på www.qxl.dk. Jeg har selv købt et DKU-2 til min n6230, men har kun fået det til at virke en enkelt gang. Generelt har jeg fået den opfattelse ud fra hvaf jeg har hørt og oplevet at Nokia mobiler og datakabler er en rigtig dårlig kombo. SÅ mit vil være at købe en IR- eller bluetooth-dongle.
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=15000715&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10645
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=15064948&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10645
Håber det kan bruges. Mvh. whpsnp
Avatar billede speedpete Nybegynder
07. juli 2006 - 08:57 #2
lukker