Avatar billede wandaxp Praktikant
25. november 2004 - 09:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

FTP og frontpage gennem ISA server

Jeg har et problem jeg har en server med Windows 2003 og ISA server 2004.
Bagved er der en klient som i ISA serveren er sat til at have FTP adgang, HTTP og MAIL adgang gennem ISA serveren.
Mail og surfning virker fint, men Frontpage kan ikke uploade filer fra klient maskinen som er større end ca. 100 KB men ingen problemer med filer på 30 KB, 1 KB og 70 KB. Med almindelig FTP program er der samme problemer, selv om man i ISA serveren giver brugen fuld adgang til alt, kan det ikke lade sig gøre, men hvis man sætter PCen til direkte til en internet forbindelse, kan man sagtens uploade alt både fra frontpage og med FTP programmet.
Hvad kan problemet være her?

Jeg er meget taknemmelig for et svar, da jeg har bøvlet med dette problem i månedsvis nu, der må være andre der har haft samme problem eller?

På forhånd 1000 TAK for hjælpen :-)
Avatar billede langbein Nybegynder
25. november 2004 - 23:59 #1
Vet ikke om dette er noe hjelp i det hele tatt, men for Linux nat routere så er det et velkjennt fenomen at ftp protokollen forutsetter funsjoner for å holde track med datastrømmen som det ikke er nødvendig å ha for http, mail og slike ting. For Linux så fikser man dette ved at man sørger for å ha lastet en ekstra kernel modul som heter noe slikt som "ftp connection tracking". Mon det skulle forholde seg slik at det finnes en paralell og tilsvarende problemstilling for MS/ISA server. Vet det ikke, bare en ide. Hvis dette eventuelt er en problemstilling, så kunne det eventuelt finnes en slik konfigureringsmulighet ett eller annet sted.
Avatar billede toontech Nybegynder
01. februar 2005 - 23:54 #2
Bruger du ISA Firewall Client, Secure NAT eller WEB proxy ?
Prøv at bruge Firewall Client den løser stort set de fleste forbindelses problemer.
Avatar billede wandaxp Praktikant
01. februar 2005 - 23:59 #3
Ja det er firewall client jeg bruger....
Og det er der problemet er?
Avatar billede wandaxp Praktikant
01. juni 2005 - 16:04 #4
Slutter