Avatar billede klinto Nybegynder
14. oktober 2004 - 17:37 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

En kan hjælpe med tolkning af min HijackThis log?

Hej, jeg har et problem med en browser toolbar som bliver ved med at poppe op når jeg starter internet explorer. Jeg ved ikke hvor denne er kommet fra men det kunne meget vel være da jeg installerede messenger plus og kom til at acceptere deres sponsores spyware :-(. Jeg har kørt Ad-Aware SE og Spybot search and destroy 1,3 men disse kan ikke løse problemet. Et andet problem er at jeg lånte en kammerats internet og installerede det nødvendige software (NC NUMERICABLE) jeg har nu fået min engen net adgang (med neuf telecom) så jeg afinstallerede softwaren fra NC NUMERICABLE, men øverst i det blå panel i browser vinduet står der stadig "Google - NC NUMERICABLE" (hvis jeg f.eks. besøger www.google.com) og jeg får stadig diverse popups fra NC NUMERICABLE.

Her er min Hijackthis log, håber at der er en der kan hjælpe mig:
(jeg ser at loggen angiver min platform til at være windows xp sp1, betyder dette at jeg bør downloade og installere service pakke 2?)

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\Smc.exe
C:\Programmer\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\NavNT\defwatch.exe
C:\Programmer\NavNT\rtvscan.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\MsgSys.EXE
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\NavNT\vptray.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Friendly Technologies\BroadbandAccess\fts.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe
C:\Programmer\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Empty Temp Folders 2.8.3\emprun.exe
C:\Programmer\HijackThis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.neuf.fr
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.zepto.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.jzogdhkvhxxlhlwbbf.biz/30pT3tfiEdTIWv6LmMb0/1rvD1HkQgmCu3d_yYlS5gl2ruzZDwgsL6VVIlmZoPWa.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = NC NUMERICABLE
O2 - BHO: (no name) -  {1156DD79-BDD7-38C0-1A61-D7D3F85DAF34} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CplBCL50] C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\Programmer\NavNT\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [pilesoft] C:\PROGRA~1\BASHIN~1\Wipe gpl kind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [%FP%Friendly fts.exe] "C:\Programmer\Friendly Technologies\BroadbandAccess\fts.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Trust meta ante plan] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\RoadTestTrustMeta\spam extra.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xporter vers Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\IEExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\IEExtension.dll
O9 - Extra button: Ladbrokes Poker - {C2A80015-C447-4dc4-82DD-AED83D6ED57E} - C:\Programmer\ladbrokesMPP\MPPoker.exe
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.zepto.dk
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{1FD12240-430D-4B7E-99FB-E3435B1DD864}: NameServer = 132.168.148.11,132.166.192.6
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{651C5FC4-9265-42EB-9FE4-5D076E30F1D0}: NameServer = 80.118.192.100 80.118.196.36
Avatar billede resist Nybegynder
14. oktober 2004 - 17:40 #1
Begynd med at afinstallere Messenger Plus via tilføj/fjern programmer. Det program kommer med utrolig meget snavs.

Genstart og kopier en ny log herind - tak.
Avatar billede klinto Nybegynder
14. oktober 2004 - 17:57 #2
Så er det afinstalleret, både plus og selve messenger 6.2. Jeg havde et problem da jeg afinstallerede plus, den sagde at den manglede nogle filer for at den kunne afinstallerere programmet korrekt, men den forsøgte at fixe problemet og jeg endte da også med at få en besked om at plus var afinstalleret, her er den nye log:

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\Smc.exe
C:\Programmer\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\NavNT\defwatch.exe
C:\Programmer\NavNT\rtvscan.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\MsgSys.EXE
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\NavNT\vptray.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Friendly Technologies\BroadbandAccess\fts.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Empty Temp Folders 2.8.3\emprun.exe
C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\Programmer\HijackThis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.neuf.fr
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ncnumericable.fr
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.zepto.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = NC NUMERICABLE
O2 - BHO: (no name) -  {1156DD79-BDD7-38C0-1A61-D7D3F85DAF34} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CplBCL50] C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\Programmer\NavNT\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [%FP%Friendly fts.exe] "C:\Programmer\Friendly Technologies\BroadbandAccess\fts.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [MessengerPlusUninstall] C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /C "C:\DOCUME~1\KLINT~1\LOKALE~1\Temp\MsgPlusUninst.bat"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xporter vers Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\IEExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\IEExtension.dll
O9 - Extra button: Ladbrokes Poker - {C2A80015-C447-4dc4-82DD-AED83D6ED57E} - C:\Programmer\ladbrokesMPP\MPPoker.exe
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.zepto.dk
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{1FD12240-430D-4B7E-99FB-E3435B1DD864}: NameServer = 132.168.148.11,132.166.192.6
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{651C5FC4-9265-42EB-9FE4-5D076E30F1D0}: NameServer = 80.118.192.100 80.118.196.36
Avatar billede klinto Nybegynder
14. oktober 2004 - 18:17 #3
Hovsa, indså at jeg ikke havde genstartet før jeg lavede den nye scan, undskylder mange gange for ulejligheden, her er den nye log efter genstart:

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\Smc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\NavNT\defwatch.exe
C:\Programmer\NavNT\rtvscan.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\NavNT\vptray.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Friendly Technologies\BroadbandAccess\fts.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\System32\MsgSys.EXE
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\Programmer\HijackThis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.neuf.fr
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ncnumericable.fr
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.zepto.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = NC NUMERICABLE
O2 - BHO: (no name) -  {1156DD79-BDD7-38C0-1A61-D7D3F85DAF34} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CplBCL50] C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\Programmer\NavNT\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [%FP%Friendly fts.exe] "C:\Programmer\Friendly Technologies\BroadbandAccess\fts.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xporter vers Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\IEExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\IEExtension.dll
O9 - Extra button: Ladbrokes Poker - {C2A80015-C447-4dc4-82DD-AED83D6ED57E} - C:\Programmer\ladbrokesMPP\MPPoker.exe
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.zepto.dk
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{1FD12240-430D-4B7E-99FB-E3435B1DD864}: NameServer = 132.168.148.11,132.166.192.6
Avatar billede resist Nybegynder
14. oktober 2004 - 18:31 #4
Herunder er der nogle filer, som du skal fixe. Sæt en vinge ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned.

Fix disse med HijackThis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.neuf.fr
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ncnumericable.fr

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = NC NUMERICABLE

O2 - BHO: (no name) -  {1156DD79-BDD7-38C0-1A61-D7D3F85DAF34} - (no file)

Kender du selv denne nameserver? Hvis ikke, så fix den.
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{1FD12240-430D-4B7E-99FB-E3435B1DD864}: NameServer = 132.168.148.11,132.166.192.6

Genstart og ny log – tak.
Avatar billede klinto Nybegynder
14. oktober 2004 - 18:46 #5
Jeg fixede ikke nameserveren, da jeg ikke ved om jeg "kender" den eller burde kende den,  da jeg ikke helt er klar over hvad det er. Jeg har som sagt en adsl forbindelse ved neuf telecom her i Frankrig, ved ikke om det kan være i den forbindelse den er der. Ellers bruger jeg også min bærbare på mit arbejde ved ProteinExpert hvor jeg også benytter deres mail server. Her er min nye log:

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\Smc.exe
C:\Programmer\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\NavNT\defwatch.exe
C:\Programmer\NavNT\rtvscan.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\NavNT\vptray.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Friendly Technologies\BroadbandAccess\fts.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\WINDOWS\System32\MsgSys.EXE
C:\Programmer\HijackThis\hijackthis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.zepto.dk
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CplBCL50] C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\Programmer\NavNT\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [%FP%Friendly fts.exe] "C:\Programmer\Friendly Technologies\BroadbandAccess\fts.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xporter vers Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\IEExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\IEExtension.dll
O9 - Extra button: Ladbrokes Poker - {C2A80015-C447-4dc4-82DD-AED83D6ED57E} - C:\Programmer\ladbrokesMPP\MPPoker.exe
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.zepto.dk
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{1FD12240-430D-4B7E-99FB-E3435B1DD864}: NameServer = 132.168.148.11,132.166.192.6
Avatar billede resist Nybegynder
14. oktober 2004 - 20:35 #6
Loggen ser umiddelbart ren ud.

Her er noget omkring den 017: http://www.ripe.net/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=132.166.192.6&do_search=Search

Har du stadig problemer med computeren?
Avatar billede klinto Nybegynder
15. oktober 2004 - 11:26 #7
Mange tak for hjælpen, den omtalte searchbar er væk og problemet med NUMERICABLE er også væk...helt super. Med hensyn til nameserveren er ser det ud som om den administreres af en forening som min virksomhed hører ind under (Commissariat a L'Energie Atomique) med hensyn til internet og almindelig sikkerhed, så den lader jeg være. Jeg har netop installeret SP2 og har for god ordens skyld postet min hijackthis log, men der skulle vel ikke være problemer? Hvis der er vil jeg gerne vide om det ellers vil jeg bare sige tusind tak :-)

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\Smc.exe
C:\Programmer\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\NavNT\defwatch.exe
C:\Programmer\NavNT\rtvscan.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\MsgSys.EXE
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\NavNT\vptray.exe
C:\Programmer\Friendly Technologies\BroadbandAccess\fts.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\HijackThis\hijackthis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.zepto.dk
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CplBCL50] C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\Programmer\NavNT\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [%FP%Friendly fts.exe] "C:\Programmer\Friendly Technologies\BroadbandAccess\fts.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xporter vers Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\IEExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\IEExtension.dll
O9 - Extra button: Ladbrokes Poker - {C2A80015-C447-4dc4-82DD-AED83D6ED57E} - C:\Programmer\ladbrokesMPP\MPPoker.exe
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.zepto.dk
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{1FD12240-430D-4B7E-99FB-E3435B1DD864}: NameServer = 132.168.148.11,132.166.192.6
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{651C5FC4-9265-42EB-9FE4-5D076E30F1D0}: NameServer = 80.118.192.100 80.118.196.36
Avatar billede klinto Nybegynder
15. oktober 2004 - 11:31 #8
Den omtalte searchbar er væk og det samme er problemet med NUMERICABLE...helt super. Mht nameservernen lader jeg den blive da det ser ud som om at den administreres af en forening min virksomhed hører (Commissariat a L'Energie Atomique) under mht internet og alm. sikerhed. Jeg har lige installeret SP2 så for god ordens skyld poster jeg lige loggen, men der skulle vel ike være problemer. Er der problemer vil jeg naturligvis gerne informeres ellers vil jeg bare sige tusind tak for hjælpen.

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\Smc.exe
C:\Programmer\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\NavNT\defwatch.exe
C:\Programmer\NavNT\rtvscan.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\MsgSys.EXE
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\NavNT\vptray.exe
C:\Programmer\Friendly Technologies\BroadbandAccess\fts.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\HijackThis\hijackthis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.zepto.dk
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CplBCL50] C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\Programmer\NavNT\vptray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [%FP%Friendly fts.exe] "C:\Programmer\Friendly Technologies\BroadbandAccess\fts.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xporter vers Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\IEExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\IEExtension.dll
O9 - Extra button: Ladbrokes Poker - {C2A80015-C447-4dc4-82DD-AED83D6ED57E} - C:\Programmer\ladbrokesMPP\MPPoker.exe
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.zepto.dk
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{1FD12240-430D-4B7E-99FB-E3435B1DD864}: NameServer = 132.168.148.11,132.166.192.6
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{651C5FC4-9265-42EB-9FE4-5D076E30F1D0}: NameServer = 80.118.192.100 80.118.196.36
Avatar billede resist Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:07 #9
Velbekomme ;-)

Loggen ser stadig ren ud.

Du skal lige slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved, hvordan du gør, så kig her: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle
Herefter genstarter du og slår systemgendannelse til igen. Du må også sætte mappeindstillinger tilbage til oprindelige indstillinger.

Her er et link til sikker surfing: http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Du kan "lukke" her ved at markere mit navn og acceptere svaret.
Avatar billede klinto Nybegynder
15. oktober 2004 - 13:36 #10
Super, så er det klaret, endnu engang tak