Avatar billede lhm Nybegynder
08. oktober 2004 - 16:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Program som giver adgang til msn via på personligt drev

Jeg søger et program, som jeg har brugt før, men som jeg ikke kan huske hvad hedder:

Programmet gav adgang til diverse chat-programmer (herunder messenger) uden at disse skulle installeres på den enkelte computer. Dermed var det muligt at få adgang til messenger på en hvilken som helst netværkscomputer via det personlige drev. Jeg brugte det så sent som sidste efterår, hvor jeg downloadede det fra nettet, men jeg kan slet ikke huske hvad det hedder??
Er der nogen her, der kan hjælpe?

Ved ikke lige om min beskrivelse giver mening, men håber det...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. oktober 2004 - 17:32 #1
Kunne det være denne: http://webmessenger.msn.com/ ?
Avatar billede lhm Nybegynder
08. oktober 2004 - 19:28 #2
Det var ikke det jeg brugte sidste år, men det er sådan noget jeg søger. Desværre kan jeg tilsyneladende ikke logge på webmessenger. Der kommer ingen fejldmeddelelse, den står blot og arbejder på at logge på. Jeg har forsøgt at afbryde og prøve igen - også med en anden mailadresse, men der sker det samme hver gang. Lige nu har den arbejdet med at logge på i over en time, uden hverken fejlmeddelelser eller andre afbrydelser. Kan du, eller andre, forklare det?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. oktober 2004 - 19:33 #3
Det kan jeg ikke da jeg ikke bruger den normalt. Jeg havde dog ingen problemer med den da jeg lige testede den inden jeg lagde linket.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2004 - 19:35 #4
Jeg har lige prøvet linket og har heller ingen problemer :-)
Avatar billede lhm Nybegynder
08. oktober 2004 - 19:45 #5
Hm... Så er det nok her på stedet, der er problemer. Jeg tror, jeg holder weekend og så prøver igen på mandag. Det kan være, at jeg har bedre held der. (for hvis problemer skyldtes firewall'en, så ville der vel komme en fejlmeddelelse, ville der ikke?)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. oktober 2004 - 21:01 #6
Jo, det burde der, men det kan også være java problemer.
Kan du f.eks se siden www.komogvind.dk og www.novell.com ?

(Begge sider er smækfyldt med java)
Avatar billede lhm Nybegynder
11. oktober 2004 - 13:43 #7
Ja, jeg kan godt se de to sider, så det er tilsyneladende ikke java problemer. Til gengæld kan jeg slet ikke komme ind på webmessenger idag ("Siden kan ikke vises")!?? Jeg har fundet det program jeg brugte sidste år: Trillian. Men desværre kan jeg ikke få adgang til proxy-oplysniger, så det hjælper ikke meget. Jeg har efterhånden på fornemmelsen, at systemet er sikret mod brug af chat-programmer :-( Hvis der er nogen, der kender en udvej, vil jeg dog meget gerne høre om den
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:59 #8
Jeg lægger et svar hvis du kunne bruge mit info til noget ..
Avatar billede lhm Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:22 #9
Jeg kan ikke lige finde ud af det point-system, og hvordan jeg acceptere dine svar. For de er accepteret. Jeg har dog selv fundet en løsning: eMessenger virker. Men tak for hjælpen, og skriv gerne igen, hvis det ikke er lykkes mig at give dig de point.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. oktober 2004 - 14:25 #10
Det lykkedes fint denne gang :)

Takker for point *s*