Avatar billede macmiskenn Nybegynder
23. september 2004 - 23:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skolens dejlige proxy

Hej Eksperter,
Jeg er lige begryndt på htx, og så har man jo fået bærbar og hele svineriet.
MEN, der hvor jeg går har de en proxy server, som blockerer alle porte. Ved ikke helt hvordan deres system det virker, men ville høre om det var muligt at komme på msn(uden at bruge webmessenger), irc, osv. Uden at skulle hen og trække et kabel hjemmefra?
Avatar billede 2c Nybegynder
23. september 2004 - 23:42 #1
Du kunne gå på internettet ved hjælp af GPRS igennem din mobiltelefon :)
Avatar billede morteeart Nybegynder
23. september 2004 - 23:42 #2
sagtens

jeg går selv på HTX
normalt skal du bare installere en client (Microsoft Firewall Client)
som så connecter til proxyen, og gider dig adgang til msn

Irc er et problem fordi skolen har én ip, og du derfor tit ville blive bannet pga. for mange clones (køb dig en bnc)

:)
Avatar billede morteeart Nybegynder
23. september 2004 - 23:48 #3
btw. dette virker kun hvis du logge på skoles domæne controler (det har i nok fået en vejledning til)

og at logge på denne, kræver WinXP PRO ! Home virker ikke...

og ellers er netmessenger / online irc (java applet) nok den eneste løsning
Avatar billede ranglen Nybegynder
23. september 2004 - 23:51 #4
Mht messenger virker det ofte, at koble den op gennem en http proxy. Flet denne ind i registry:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenger]
"Server"="gateway.messenger.hotmail.com:80"
Avatar billede macmiskenn Nybegynder
24. september 2004 - 08:42 #5
Jeg har WinXP Home, ikke pro :(
Desuden er jeg ikke sikker på at skolen har et domæne,
vi har bare fået registeret vores mac-adresse, og så kunne vi ruge internettet...
Avatar billede morteeart Nybegynder
24. september 2004 - 12:07 #6
jeg tror nu at de har domæne..

hvis du har home så kan du godt opgive alt håb om at komme på msn
ved ikke med irc, men tvivler også..
Avatar billede macmiskenn Nybegynder
24. september 2004 - 14:39 #7
Hmm, Accepterer bare at jeg ikke kan få det til at virke, en af mine venner bor tæt på, og han sætter sit trådløse netværk op så det kan nås fra skolen....
Avatar billede suneskov Nybegynder
11. november 2004 - 15:45 #8
Hej har du prøvet med webmessenger.com
den har jeg aldrig haft problemer med.
Avatar billede macmiskenn Nybegynder
11. november 2004 - 19:54 #9
Læs spørgsmålet ordentligt igennem, desuden har jeg fundet en løsning...
MSN 7 beta lader til at kunne køre igennem den.