Avatar billede SMSDK Praktikant
13. september 2004 - 20:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DVD+R eller DVD-R

Hej.
Jeg bliver den forhåbentlig lykkelige ejer af Sonys nye DVD Recorder.
Den kan brænde DVD+R DVD+RW og DVD-R DVD-RW så der er frit valg men jeg ved ikke hvad jeg skal købe af DVD'er. Hvad er bedst ?
Jeg kender ikke forskellen på + eller - Er der en som kan fortælle mig det og måske samtidig give et godt råd før jeg begynder at købe tomme DVD'er.

På forhånd tak Søren.
Avatar billede webdesigner Praktikant
13. september 2004 - 20:46 #1
der er ingen foreskle kun på hvor dan den skrive  - skiver skrived fra yder kanten ind mod mitten og + er fra miten og ud.. dvs at + kan optimerer hvis de får den idee på et tidspunkt
Avatar billede SMSDK Praktikant
13. september 2004 - 20:59 #2
Er der ikke noget med at skrivehastigheden er højre for DVD+R ?
Avatar billede f-l-j Nybegynder
13. september 2004 - 21:49 #3
Skrivehastigheden er pånuværende tidspunkt højere på +skiver, men jeg vil anbefale -skiver, da de er langt mere kompertible med almindelige dvd afspillere.
Avatar billede f-l-j Nybegynder
13. september 2004 - 21:51 #4
Du kan også læse mere om det her.
http://www.gromit.dk/dvd/index.asp
Avatar billede lucas2000 Novice
15. september 2004 - 12:14 #5
Prøv lige tjekke http://www.recordere.dk/ der kan du finde næsten alt om DVD Recordere :-)