Avatar billede florint Nybegynder
12. september 2004 - 08:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Automatisk datafangst

Hej,
Findes der et program der automatisk kan gennemsøge en HD og hente alle tabeller den finder ind i en ny DB ? Hvis ikke, kan dette så laves ? Hvordan ?
Mvh
Avatar billede boris Mester
12. september 2004 - 09:12 #1
Jeg kender ikke til sådan et program, men mener også at det er en problematisk ting, fordi tabeller kan være i mange forskellige udgaver, hvor du ikke automatisk kan se, hvilken datatype de enkelte felter skal have i en database. Tager du f.eks. et Excel regneark, så kan felterne være tekst af forskellig længde, forskellige talformater, datoformater m.v. Og de kan endvidere indeholde formler og funktioner og formatering og referencer til hinanden.
Det ville ikke være så svært at lave et program som fandt alle filer af et bestemt format som bl.a. .xls, men importen til en database afhænger af databasen og de tabeller du skal importere.
Avatar billede florint Nybegynder
12. september 2004 - 09:33 #2
Hej
Jeg kan godt se problemstillingen, men det jeg gerne vil, er sådan set "bare" og hente (eller linke) alle de tabeller fra kendte databaser over i en ny database så jeg har en "ny" applikation hvor jeg kan hente info fra et centralt sted, og evt. kombinere dataene på en anden måde end hidtil, fordi de har ligget(ligger) i seperate applikationer.
Mvh
Avatar billede boris Mester
12. september 2004 - 10:20 #3
Kan du ikke bruge ODBC og få adgang til alle databaserne fra f.eks. Access?
Avatar billede florint Nybegynder
12. september 2004 - 12:24 #4
Joeeehh, men den skal "opdage" tabellerne selv og evt linke til de tabeller den "finder".
Det er lige det der med Hvodden gør man rent praktisk. Det må gerne være i Access tabeller samles.
Forestil dig jeg har et program der laver 5 tabeller i Paradox, og så har jeg et program der laver 10 tabeller i Access.
Nu vil jeg gerne have disse 15 tabeller over i en ny database, hvor jeg så kan hente de data der er i programmerne, men det hele skal ske automatisk !
Avatar billede boris Mester
12. september 2004 - 13:35 #5
Det er da muligt, at nogen har prøvet at lave det, og selvfølgelig må det kunne lade sig gøre for nogle bestemte databaser, men du kommer næppe uden om at skulle konvertere datatyper fra den ene til den anden, og hvad vil du gøre med autonummerering, datoformater, ejerskab af tabeller osv?
Avatar billede florint Nybegynder
20. november 2004 - 13:50 #6
Vi stopper
Tak for kommentarerne :-)