Avatar billede jthyge Mester
11. september 2004 - 01:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Idé til nem måde at ændre bruger data?

Hejsa...

Jeg har følgende problem...

Jeg har et website hvor jeg har en masse informationer om personer. Adresser mm.

Jeg har alle oplysningerne i en SQL database.

Hver gang en person vil ændre sin data, skal jeg ind i SQL og ændre det manuelt.

Dette vil jeg gerne undgå...

Hvordan kan jeg gøre så personerne selv kan ændre deres oplysninger, uden at jeg skal lavet et log-in system??

Nogen der har nogle gode idér??

Jeg bruger SQL og PHP!

/Jthyge
Avatar billede jthyge Mester
11. september 2004 - 10:43 #1
Jeg forestiller mig, at hver bruger får et password som de så skal skrive på den samme form side, som de indtaster deres nye oplysninger.

Men at oplysningerne kun bliver ændret i databasen hvis passwordet passer med det der står under deres info...

Det var bare en ide jeg selv har.. Nogen der har en beder høre jeg gerne fra dem!

/jthyge
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2004 - 10:43 #2
hvis brugerne selv skal kunne ændre data så bliver du nød til enten at lave
et login system eller acceptere at brugere kan rette i andre brugeres data
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2004 - 10:44 #3
det er ret trivielt at lave en PHP side med en HTML for med de samme felter
som dataabse tabellen og opdatere databasen ved submit
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2004 - 10:45 #4
Det du beskriver 10:43:29 er jo realiteten et login system - bare et simpelt et
Avatar billede jthyge Mester
11. september 2004 - 10:58 #5
Med det kan lade sig gøre??? Det jeg beskriver i 10:43:29 ??
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2004 - 11:16 #6
Ja da.

Pseudo kode:

SELECT dbpw FROM tabel WHERE id=x
hvis dbpw=inputpw så
  UPDATE tabel SET dbf1=inputf1,dbf2=inputf2 WHERE id=x
ellers
  giv fejlbesked
Avatar billede jthyge Mester
11. september 2004 - 11:22 #7
Okey... Det vil jeg lige prøve at lege lidt med!
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2004 - 18:57 #8
OK ?
Avatar billede jthyge Mester
28. december 2004 - 23:29 #9
Sorry for den sene tilbagemelding! Projektet har været lagt på is.. Men tak for hjælpen!
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2005 - 22:45 #10
Hvis du genoptager projektet så er det fint at vente med at lukke til du er
kommet videre.

Men hvis ikke projektet genoptages, så bør du lukke du nu.