Avatar billede jgkl Nybegynder
06. september 2004 - 13:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kun 1 underdokument

Hej igen

Jeg har form som indeholder nogle information, og ud fra denne form kan oprettes 3 forskellige andre forms, som nedarver nogle information, jeg vil dog gerne sikre mig at der kun bliver lavet én af hver af de 3 child forms, hvordan sikre man sig dette?

/jgkl
Avatar billede bamzen Nybegynder
06. september 2004 - 13:38 #1
på et underdokument ligger der en værdi der hedder $ref som peger på parent dokumentets unikke id.

du kan altså lave et view som viser @text($ref)+form og så slå op efter det når du laver et dokument.

så kan du styre at der kun kan laves 1 af hvert dokument.. teknikken er simpel, men tager lidt tid til at implementere, så har ikke lige tid til at skrive al koden her.

/Bamzen
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
07. september 2004 - 11:02 #2
Husk at være opmærksom på at hvis du har databasen liggende i flere replikaer, enten på flere servere eller i lokale udgave på eksempelvis bærbare. Så dur sådanne check ikke. Med mindre at du ved, at det kun er én person, der kan oprette de pågældende respons dokumenter.

Da dette formentlig ikke er tilfældet, kan du lige så godt fra start af tænke ind i din proces, hvordan du håndterer, at der bliver oprettet responses, som ikke skulle have været lavet.
Avatar billede matin Nybegynder
29. september 2004 - 00:32 #3
På hver af de child forms i QeurySave skal du gør følgende:
1. Lav en opslag med doc.getparent, så finder du parent doc til dokumentet.
2. Efter du har fundet parent doc så finder du alle child doc til parent dokumentet.
3. Hvis det document du er i gang med at oprette ikke findes så gem den elles giv en fejl besked.
/Reza
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
30. september 2004 - 09:53 #4
Principielt lidt bagvendt at vente til Qsave med at konstaterer at dokumentet ikke skulle have været lavet...