Avatar billede Simon Praktikant
05. september 2004 - 13:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

http-database - dataadapter - dataset

Jeg har en database som jeg tilgår vi en http-proxy, som omtalt her (http://www.eksperten.dk/spm/532456).
Jeg kan tale med databasen via SQL-statements(select, update, delete, instert)
Men jeg vil gerne hente(fill) og opdtere(update) disse data via et dataset. Skal jeg selv lave en DataAdapter, eller findes der én, hvis snitflade går til sql-statements?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. september 2004 - 13:41 #1
NB: Jeg har aldrig prøvet det her.

Kan du ikke lave et DataSet på server side, bruge WriteXmlSchema og WriteXml til
at hente både struktur og data ud som XML, sende dem over til client som
så læser dem ind i et DataSet med ReadXml ?
Avatar billede Simon Praktikant
05. september 2004 - 14:30 #2
jo, det kan jeg godt, og det virker fint. Problemet er så bare når jeg ændrer data i mit dataset.
Hvordan får jeg de ændringerne over på databasen igen?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. september 2004 - 14:45 #3
Omvendt vel ?

schema og data den anden vej ...
Avatar billede Simon Praktikant
05. september 2004 - 15:15 #4
Jo men der er problemet bare at jeg ikke kan (ved ikke hvordan) sende en XML-fil til database-proxy'en. Den tager kun imod sql-statements. Jeg bruger webhotel ved b-one som angiveligt ikke understøtter .NET, så jeg må ty til at opbygge min proxy i php eller asp, ligesom du hjalp med den anden gang.

Når jeg henter data via den proxy, henter jeg det som et recordset, og konverterer det selv til xml vha. php-kode på serversiden. Denne xml-streng læser jeg så ind i datasettet på clientsiden.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. september 2004 - 15:19 #5
Du kan sagtens POST'e en XML fil.

Du kan også sagtens parse en XML fil i PHP.

Men jeg kan godt se pointen.

Jeg tænker lidt.
Avatar billede Simon Praktikant
16. august 2006 - 15:53 #6
tak for hjælpen. Smid svar og point er dine. Beklager den lange svartid. havde glemt alt om tråden her
Avatar billede arne_v Ekspert
16. august 2006 - 16:11 #7
ok