Avatar billede o-zone Nybegynder
28. august 2004 - 07:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

sikkerhed ved udgående TCP port 25 & 110 (SMTP & POP3)

Hej gutter...

Jeg har installeret Norton Internet Security, og lige siden har jeg haft problemer med at hente og sende post. Alt har virket peachy hvis jeg har deaktiveret min firewall, men er gået i hårknude igen, når jeg har aktiveret den.

Nu har jeg under advanceret instillingerne oprettet to regler der tillader udgående forbindelser på TCP port 25 og 110 til min SMTP server og min POP3 server (og kun dem!) - og alt virker til at være i skønneste orden igen.

Jeg læste et sted på nettet om nogen der havde remappet deres SMTP og POP3 porte, da Norton virker som en proxy der snapper alt på port 25 og 110. Det er jeg vist desværre for dum til at fatte meget af - det kan da ikke være en fornuftig løsning eller hur?

MIT SPØRGSMÅL: Er der nogen af jer der kan gennemskue om min sikkerhed er blevet komprommiteret af mine nye regler. Min post bliver vel stadig virusscannet selvom jeg har åbnet op for de to porte?

(-:H@zze
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. august 2004 - 19:30 #1
Ja den gør, det har intet med portene at gøre, man din sikkerhed er selvfølgelig blevet mindre med to åbne porte og noget trafik der nu er lovligt, det kan udnyttes.

Prøv at tænke på hvor mange problemer du slipper for ved ikke at kunne sende og modtage mail, ingen virus, spam mm. Disse problemer har du nu.
Avatar billede o-zone Nybegynder
03. november 2004 - 22:42 #2
Ha ha ... ja du har da helt ret ... den aller bedste sikkerhed får jeg ved at grave min maskine ned i baghaven! :-D

undskyld det sene svar - men jeg troede faktisk at jeg HAVDE accepteret svaret? :-/