Avatar billede bruger2004 Nybegynder
16. august 2004 - 21:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kan ikke få ISA til at lave NAT til klienter

Hej

jeg har det lille problem at alle mine klienter ikke kan komme online, jeg har fået alt andet til at virke sådan at de alle kan se alle og alle får ip af DHCP så alt køre bare ikke NAT.

hvis jeg ved en klient pc trykker den skal finde isa server i firewall client softwaren kommer den frem og siger den ikke kan finde den.

det skal lige siges jeg ikke er sikker på det er NAT'en der ikke køre, men det er den service som deler nettet fra en linie ud til alle klienter

jeg er næsten sikker på det er en access rule jeg mangler at give tilladelse til at kommunikere.

er der nogen der kan hjælpe?

det er en ISA 2004 Server
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
16. august 2004 - 21:38 #1
jeg har nu ved at lege lidt med det fundet ud af det der er fejlen er ikke at NAT ikke kører det er at den der ISA firewall client software ikke kan finde isa serveren auto. men hvis man indtaster serverens adresse manuelt så virker det hele.
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
19. august 2004 - 19:44 #2
men jeg ved ikke om nogen ved hvad det er der gør at klient programmet ikke kan auto finde isa serverens adresse.
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
10. september 2004 - 11:14 #3
jeg har selv fundet løsningen og da ingen har svaret lukker jeg dette spm og tager point selv.