Avatar billede sprucemoose Nybegynder
16. august 2004 - 10:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skal have sat en server op i DMZ - hjælp!

Aner intet om DMZ m.m., men skal have sat en server op i dmz for, at der kan blive adgang til den fra vores website (som er hostet ude af huset)Grunden til der skal adgang til den er, at den skal køre et simpelt lagerwebsystem, som gør at vores kunder skal kunne få adgang til deres lagerbeholdning hos os.

Aner intet om DMZ så har brug for hjælp til opsætningen.!

Kan godt forstå hvordan det virker, men ikke hvordan man kommer fra Internettet til et bestemt program på den server?
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2004 - 11:04 #1
Jeg er ikke helt sikker på at du helt har forstået hvordan det virker. Der ernemlig mange der gerne vil kande deres løsning DMZ uden at der er det.

DMZ kræver en firewall med mindst 3 netkort og fysisk adskillelse af de maskiner der placeres i DMZ og resten.

Der findes routere og andre billig løsninger, der kalder det at afsætte en port eller en ip adresse med adgang fra internettet for DMZ, men det er det ikke, det giver faktisk ingen sikkerhed og du bør ikke anvende den slags.

En DMZ løsning kan sættes op relativt billigt, men en pc og linux. Din server placeres så på det ene netkort, og adgangen styres fra firewallen
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
16. august 2004 - 11:23 #2
Nej, det har jeg så nok ikke. Jeg troede man angav et bestemt ip-nr eller segment med flere ip-nr, så blev de tilknyttet dmz? sådan ser det i hvert fald ud på vores firewall (Sonicwall)
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
16. august 2004 - 11:38 #3
Der er en netværksport der står DMZ på vores firewall! Så det må være klar til det?
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
16. august 2004 - 15:26 #4
Venligst forklar hvordan det sættes op. Firewall'en har det der skal til! En Lan, wan og dmz rj45 udgang.. Jeg formoder, at jeg kan tilkoble en mindre switch til dmz-netkortet og derfra koble 2 maskiner på i dmz? Har både en Jboss-server og en maskine fra Softscan(til scanning af alt indkommen mail for virus, spam m.m.) der skal tilkobles i DMZ.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2004 - 16:44 #5
Det kan du. Jeg mener at sonicwall eren clon af netfilter, man har aldrig prøvet at konfigurere en sådan. Jeg ser lige om jeg kan finde noget vejledning og vender tilbage
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
16. august 2004 - 17:18 #6
Lyder fornemt. Tak :-)
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
20. august 2004 - 08:20 #7
Hvad er status for hjælp til opsætning af DMZ? Haster lidt!
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
24. august 2004 - 08:12 #8
Hallo!
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
14. september 2004 - 09:13 #9
Nå!!!!!!!11
Avatar billede langbein Nybegynder
20. september 2004 - 01:39 #10
Virker det ?