Avatar billede mostcrazy Nybegynder
15. august 2004 - 01:09 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Problemer under start af win2k

Hej

Når jeg prøver at starte min computer med windows 2000 installeret på, så efter skærmbilledet hvor der står windows 2000 og der er den lille blå linie nederst som viser hvor langt den er i loadingen, så bliver skærmen blå, og følgende fejl kommer

********************************************

*** STOP: 0x0000007B (0xFD048850, 0xC0000102,0x00000000,0x00000000) INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Hvis det er første gang, du ser denne fejlmeddelse, skal du genstarte computeren. Hvis fejlen kommer igen, skal du gøre følgende:

Kontroller din computer for vira. Fjern eventuelle nyinstallerede harddiske eller harddisk-controllere. Kontroller, at din harddisk er korrekt konfigureret og termineret.
Kør CHKDSK /F for at kontrollere harddisken for fejl, og genstart derefter computeren.

I din manual, kan du finde flere oplysninger om håndtering af fejlmeddelser

*****************************

Hvordan fejlen er opstået, har jeg ingen ide om. Jeg har ikke installeret noget nyt længe. Jeg havde været en tur i byen, hvor jeg inden var kommet til at lukke låget på computeren (bærbar) og da jeg kom hjem var der en blå skærm med en fejlmeddelse. Normalt når jeg får denne fejl så hjælper det bare at genstarte, det virkede dog ikke denne gang, og nu kommer den bare med ovennævnte fejl.

Nogen der har nogen ideer om hvad der kan gøres? Jeg har nemlig nogle ret vigtige data på den computer
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
15. august 2004 - 01:10 #1
Jeg glemte lige at sige, hvis det er, så er jeg villig til at kaste en stak penge efter den som kan klare problemet
Avatar billede no_exp Nybegynder
15. august 2004 - 01:36 #2
Avatar billede tubber Juniormester
15. august 2004 - 07:28 #3
Har du en win2k du kan boote på ?

Men du kan gøre følgende, men det skal være ved BOOT på en win2k.....

1: Boot og start installationen.
2: Vælg ny installtion når du bliver bedt om at vælge ny eller reparer eksisterende
3: Når installations programmet har kørt nogle filer ind søger den efter installerede komponenter og skulle gerne finde din eksisterende windows og spørger igen om du vil installere en ny eller reparere her vælger du reparer......

Det der sker er den kører alle systemfiler ind igen, så alt er intakt pånær win updates og drivers.......

/Tubber
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
15. august 2004 - 13:27 #5
hmm, når jeg har valgt en partition at installere på, så spørger den bare om jeg vil afslutte eller installere en ny og omformatere partitionen
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
15. august 2004 - 13:41 #6
ok, nu fandt jeg så reperationsfunktionen, men jeg mangler en win2000 reperationsdiskette
Avatar billede tubber Juniormester
15. august 2004 - 13:44 #7
Du skal vælge ny installation inden den formatere noget skulle den gerne chekke for allerede installerede komponenter så skulle den gerne finde den gamle vindows og spørge igen om du vil reparere.....
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
15. august 2004 - 13:51 #8
Ehm, okay - ved ikke om mine nerver holder til at sige ja til at den skal installere igen
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2004 - 13:54 #9
jo det er ikke noget problem - du skal bare følge guiden og vælge repair.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
15. august 2004 - 13:59 #10
Hmm, det med komponenterne er det før eller efter man har valgt filsystem til den nye installatione?
Avatar billede tubber Juniormester
15. august 2004 - 14:15 #11
det skulle gerne være før.......
Avatar billede tubber Juniormester
15. august 2004 - 14:16 #12
eller nej vent.....

er der en der hedder behold filsystem ? så skal du vælge den.....nu kommer jeg sq i tvivl....

Du må i hvertfald IKKE vælge nogen af dem der står formater ved.....
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
15. august 2004 - 14:32 #13
hmm, jeg skal bare bruge en reperationsdiskette, så prøver jeg den reperations procedure, og hvis det ikke hjælper så ryger den afsted til Ibas
Avatar billede tubber Juniormester
15. august 2004 - 15:25 #14
Det er dyrt med IBas, hvis det er med i overvejlserne så ville jeg invistere i en ny HD og installere windows på den og så hente data fra den anden.....det er meget billigere.......

/Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
15. august 2004 - 15:34 #15
Du kan hvis du køber en ny HD evt. bruge clone functionen i Norton Ghost eller den på Ultimate boot cd og så prøve dig frem med den klonede disk med at repair......
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
15. august 2004 - 18:58 #16
hmm, ved det er dyrt med Ibas, men så er jeg næsten sikker på at få mine data...

Der er ikke en af jer der kan lave en zip fil med indholdet til en reperationsdiskette?
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2004 - 19:07 #17
Du skal køre en repair fra cdrom
Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows 2000 CD, husk at din bios
skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og vælge R = Emergency repair.
3: Manual eller fast repair. Vælg F for fast repair.
4. Rep. med ERD-disk eller Har du ikke ERD disk = vælg L.
5. Vælg det drev du skal repair - enter

Hvis disken har fejl og ikke kan læses må du forsøge at gendanne data - det er gratis.....good luck

http://www.dannyboyd.frac.dk/Gendan%20slettet%20data.htm
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
15. august 2004 - 19:47 #18
Der hvor du vælger L, skal jeg vælge S, men desværre så kan den ikke finde noget...

jeg prøver at kigge på det med at gendanne data
Avatar billede tubber Juniormester
15. august 2004 - 21:15 #19
Men som sagt når du overvejer IBas så må det være meget vigtige data der ligger der på, så jeg ville som jeg skrev tidligere købe en ny disk og klone den over på og prøve mig frem på den, går det galt så klon igen.....

Så taber du i hvert fald ikke data :)
Avatar billede serverservice Praktikant
15. august 2004 - 21:35 #20
->tubber hvordan vil du klone en disk som ikke kan læses?
Avatar billede tubber Juniormester
15. august 2004 - 22:09 #21
Disken kan læses

INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE betyder den ikke kan bootes på så vidt jeg ved....
Har du en anden disk og kan boote på kan du læse den.......

Klones den så kommer alle 1' og 0' over så kan man prøve diverse metoder med restore og repair af windows, konvetring af filssystem osv. uden at der sker nogen med den disk han/hun har nu......
Avatar billede tubber Juniormester
15. august 2004 - 22:12 #22
Fejlen INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE kan forekomme hvis du smidder et nyt bundkort i en PC, det har jeg prøvet......men satte jeg disken på det gamle igen så kørte den igen........¨

Har også oplevet det ske ved en strømafbrydelse.........og der fiksede jeg det med den repair der kommer efter ny install....
Avatar billede 5floor Nybegynder
16. august 2004 - 14:10 #23
....jeg har præcis samme problemstilling på min bærbare.
Jeg har dog prøvet repair via Win2K CD, men cirka ½-vejs inde i repair kaster den samme fejmeddelelse?
...Jeg er altså lige med på en kigger....
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
16. august 2004 - 23:17 #24
jeg har valgt at smide min afsted til en forhandler, og så må han kaste en regning i nakken på mig... Jeg skal nok lige uddele point inden længe
Avatar billede kbu Nybegynder
16. august 2004 - 23:26 #25
vent - vent -  hvis du er parat til at ofre de penge, vil det da være smartere at bruge pengene på en ny harddisk, installere en windows, og bruge den gamle som slave og læse de gamle data.
Avatar billede kbu Nybegynder
16. august 2004 - 23:28 #26
at du ikke kan boote fra disken er ikke nødvendigvis det samme som at du ikke kan læse data fra den når pc'en er booted.
Avatar billede serverservice Praktikant
16. august 2004 - 23:34 #27
lad os da teste om disken er ok , hvilke harddisk er det? fabrikat
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
17. august 2004 - 07:22 #28
Han har gjort det ;) Altså brugt den som slave

Umiddelbart så kan han ikke komme i kontakt med C: men godt med D:.
Avatar billede tubber Juniormester
17. august 2004 - 07:35 #29
ok - det vil sige du får dine data ?
Eller er der også nogen på C: du skal ha fat i ?
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
18. august 2004 - 11:19 #30
jeg har fået dem fra d: som sagt, men jeg har desværre også nogle jeg skal have fra c: men det arbejder han på
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
13. september 2004 - 14:12 #31
nå tid til point - hvem vil have?
Avatar billede serverservice Praktikant
13. september 2004 - 14:56 #32
kan da lægge et svar - så er det op til dig
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
13. oktober 2004 - 11:04 #33
siden der ikke er flere som har svaret så får du bare fuld point dannyboyd