Avatar billede cycon Nybegynder
04. august 2004 - 15:06 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Sygate eller Zonealarm?

Jeg har i forvejen en router med NAT, men overvejede også at få en freeware firewall. Jeg har læst lidt om disse to og folk skriver godt og dårligt om dem begge! Hvilken en bruger i og hvorfor?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2004 - 15:08 #1
Jeg har personligt ikke meget fidus til software firewalls.

Men folk som jeg har tillid til anbefaler Kerio som gratis software firewall.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. august 2004 - 15:17 #2
Jeg bruger og har brugt Sygate i mere end 2 år og er meget tilfreds med den.
Den har alle de funktionaliteter som jeg har brug for i mit hjemmenetværk og er når man har lært den lidt at kende, ret nem at ha' med at gøre.
Jeg ved at "resist" fra Team Spywarefri er specialist i brugen af den firewall, så hos ham kan du sikkert få al den hjælp du måtte få brug for *S*
Avatar billede hapsdude Nybegynder
04. august 2004 - 16:29 #3
Jeg har prøvet begge firewalls og jeg må sige at jeg bedst ka li' ZA...
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. august 2004 - 17:58 #4
Jeg har også prøvet begge, jeg vil anbefale Sygate eller Kerio. Skal du endelig gøre det ordentlig, så kik på Bitguard, der efter min mening giver den bedste sikkerhed af de personlige firewalls. Dek koster lidt, men er pengene værd
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2004 - 15:13 #5
Forbrug.dk har testet en del firewalls.
Resultatet kan du se her: http://www.forbrug.dk/test/testbasen/computerudstyr/internetsikkerhed/

Her kan du sammenligne de to produkter du har i kiggerten.

Tænk & Test kommer til en lidt anden konklusion:
http://www.taenk.dk/tt/2003/tt32/netsikkerhed/skema/

Personligt vil jeg foretrække Sygaten blandt de gratis. Jeg har selv testet mange af de forskellige muligheder, og mit valg er lige p.t. Sygaten, både ud fra et funktions og brugertilgængeligt synspunkt.

Min egen teori er at Zonealarmen som har været utrolig populær igennem lang tid efterhånden er blevet så "sjov" for hackere at komme forbi at den giver en falsk tryghed fremfor reel beskyttelse.

Slutteligt vil jeg give bufferzone ret i at vil du ofre lidt, er Bitguard nok det bedste bud lige p.t.

Du kan se en sammenligning af Bitguard versus traditionelle softwarefirewalls her:
http://dk.shopping.yahoo.com/sikkerhedscenter/bitguard/compare.html
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. august 2004 - 00:18 #6
Takker for pointene :)
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2004 - 08:25 #7
Takker for points :)