Avatar billede skovnoia Nybegynder
27. juli 2004 - 15:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

noia over java console

jeg har limewire...
ja jeg ved det er noia, men jeg har brug for det..
men jeg blev bedt om at instalere en java console da jeg instalerede limewire, og det er jo fint nok,
men java consolen er begyndt at komme frem i mit tray uden jeg har startet lime wire...jeg har også komme til at trykke lidt på nogle taster mens den var åben så den finalizede nogle filer jeg ikke lige ved hvad var....

er der nogen der kan fortælle mig hvad den her java console gør, og hvorfor den popper op i tide og utide...
!!???!!??!!??!!??!
Avatar billede skovnoia Nybegynder
27. juli 2004 - 15:51 #1
her er lige hvad der står i consollen når man åbner den: inkl. det jeg kom til at gøre....(en der måske kan forklare hvad det var jeg gjorde....!!??!!

ava(TM) Plug-in: Version 1.3.1_04
Using JRE version 1.3.1_04 Java HotSpot(TM) Client VM
User home directory = C:\Documents and Settings\NOIA

Proxy Configuration: no proxy

----------------------------------------------------
c:  clear console window
f:  finalize objects on finalization queue
g:  garbage collect
h:  display this help message
l:  dump classloader list
m:  print memory usage
q:  hide console
s:  dump system properties
t:  dump thread list
x:  clear classloader cache
0-5: set trace level to <n>
----------------------------------------------------

Finalize objects on finalization queue ... completed.

Memory: 2676K  Free: 620K  (23%) ... completed.

Finalize objects on finalization queue ... completed.

Memory: 2676K  Free: 564K  (21%) ... completed.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. juli 2004 - 15:59 #2
Det kan være at din Java går på nettet. Prøv at blokere den i firewallen. Kun for netforbindelsen, selvfølgelig.
Avatar billede skovnoia Nybegynder
27. juli 2004 - 16:17 #3
den går ikke igennem min firewall....og prøver heller ikke på det....
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. juli 2004 - 16:35 #4
Mærkeligt. Jeg var ude for noget lignende for længe siden. Jeg mener at jeg på en eller måde fik den til at holde op, kan bare ikke lige huske hvordan. Prøver lige at finde ud af det.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. juli 2004 - 17:01 #5
Jeg kan slet ikke åbne Java Webstart konsollen, hvis jeg blokerer filen javaw.exe fra at gå på nettet. Nu er det godt nok ikke samme version af Java, men mon ikke de ligner hinanden, hvad det angår. Jeg er ret sikker på at den går på nettet, måske med noget "backweb" uden om firewallen.
Avatar billede skovnoia Nybegynder
27. juli 2004 - 18:56 #6
er det ikke lidt noia så`???
kan jeg ikke finde ud af vilke porte den bruger og kontrolere dens trafik?

jeg kan altså ikke forstå hvorfor den åbner op af sig selv uden om limewire...

og hved du iøvrigt hvad jeg kom til at gøre med det der finalizing...
????

takker!
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. juli 2004 - 19:55 #7
Prøv at tjekke deres side for det med portene http://java.sun.com/

Prøv evt. at gå i start>søg, og søg på "backweb", det kan være at du finder noget der. du kan jo så slette det, hvis du ikke gider have den til at hente nyheder, eller hvad den nu gør.

Finalizing er jeg blank på, men det ser ikke farligt ud.
Avatar billede skovnoia Nybegynder
09. november 2004 - 12:03 #8
lukker