Avatar billede jobijoan Nybegynder
25. juli 2004 - 13:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Database-forbindelse opsætning i Dreamweaver MX 2004

Jeg har lavet en dns-less forbindelse til en db, der ligger uden for webområdet, og det virker fint. Men når jeg ligger mine filer der skal have fat i databasen i forskellige biblioteker på mit site, så opstår problemerne, jeg skal lave forskellige include filer med database forbindelsen, fintnok så virker det også, men så virker det pludselig ikke lokalt mere, da vil det kun virke når jeg bruger EEN opsætning af databaseforbindelsen uanset hvor i web-biblioteks strukturen filen der skal hente data ligger.

Er der en smart måde at løse dette på, så det virker både lokalt og på webben ? For jeg vil jo være ked af at skulle ligge alle mine filer i et bibliotek.

mvh
johs.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. juli 2004 - 17:00 #1
Du skal selvfølgelig lave den samme biblioteks struktur lokalt som den er online.
Du skal så også sikre dig at IUSR_Username kontoen har tilladelse til at gå ind i din DB mappe som ligger uden for www roden.

"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " & Server.Mappath ("/") & "\..\db\DbNavn.mdb"

Jeg bruger denne connection string på mine sites.
Som du kan se ligger mine DB'er i en mappe der hedder DB 1 trin højere end www roden
Avatar billede jobijoan Nybegynder
25. juli 2004 - 20:45 #2
Min struktur er hel magen til, både lokal og på webben. Det er først når mine asp-sider ligger i forskellige niveau i forhold til db-biblioteket det går i smadder.

Den Server.Mappath ("/") du laver, gør den at man altid går i den rigtige db-mappe ?

mvh
johs.
Avatar billede jobijoan Nybegynder
26. juli 2004 - 09:26 #3
DET VIRKER PERFEKT.
Hvordan giver jeg så dig dine points ?

mvh
Johs.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
26. juli 2004 - 09:56 #4
Du kan ikke give mig points når du har accepteret dig selv!
Avatar billede jobijoan Nybegynder
26. juli 2004 - 10:01 #5
Undskyld, men jeg fandt ud af hvordan det virkede, så når jeg spørger en anden gang, så ved jeg hvordan jeg skal give points.