Avatar billede skovnoia Nybegynder
23. juli 2004 - 14:06 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

computer genstarter hele tiden

min com. er begyndt at genstarte lige pludslig... den går bare i sort skærm og genstrter....
der kommer ikke nogen nedtælling som f.eks. ved blaster....

første gang det skete ville jeg lukke min com. og da jeg trykkede på luk. genstartede den øjblikligt... altsaa ingen gemmer instillinger,lukker ned og så videre!!!

jeg har scannet med avg,ad-aware og spybot..!
her er en hijackthis log
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 14:09:56, on 22-07-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\NOIA\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~2\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~2\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {01FE8D0A-51AD-459B-B62B-85E135128B32} (DD_v4.DDv4) - http://www.drivershq.com/DD_v4.CAB
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.com/28abecbdabc40d1cce20/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
23. juli 2004 - 14:09 #1
Jeg kan desværre ikke læse HJT-logs....

Jeg mer dog ikke, at det nødvendigvis er et softwareproblem, men mere HW.

Prøv i første omgang at checke at alle dine indstikskort (incl RAM) og kabler (interne og externe) sidder som de skal... Hvad med CPU-temperaturen?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
23. juli 2004 - 14:11 #2
Uddybende: Giv dine instikkskort et ekstra skub ind, de kan have arbejdet sig ud af sokler osv... det samme med kablerne..

Hvis det ikke hjælper, kan du prøve at hive dem ud og sætte dem i igen (een ad gangen)...

OG HUSK SÅ!!!! SLUK FOR COMPUTEREN OG HIV STRØMKABLET UD, inden du begynder ;-)
Avatar billede fromsej Praktikant
23. juli 2004 - 14:12 #3
Loggen er ren.
Men der mangler servicepack 1.
Avatar billede skovnoia Nybegynder
23. juli 2004 - 14:12 #4
jeg har lige prøvet at putte flere ram , men den vilde slet ikke starte intil jeg tog dem ud igen... og da jeg havde pillet lidt ved en af blokkene ville den heller ikke tage imod den af dem før jeg tog dem ud... så nu har jeg 128mbram... juhuu...
mit lyd kort har ogsaa lige været brændt af for anden gang, så det har jeg ogsaa lige skiftét...... hvordan tjekker jeg cpu temperaturen... andre måder at gøre det på end i bios!
Avatar billede andersenph Nybegynder
23. juli 2004 - 14:16 #5
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,7592,00.asp
Du kan måske se temperarturen med dette program...
Avatar billede andersenph Nybegynder
23. juli 2004 - 14:17 #6
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,7309,00.asp
Med dette kan du holde øje med temp. på motherboardet
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
23. juli 2004 - 14:19 #7
Det kan se ud somom du har en monteringsproblem med dine RAM... tag dem ud og skub dem godt i (Kan tage en del kraft)..
Avatar billede skovnoia Nybegynder
23. juli 2004 - 14:23 #8
hmmm..  calculating pi: "error detected" 98 %cpu quality men jeg kan ikke finde temperaturen!!
Avatar billede skovnoia Nybegynder
23. juli 2004 - 14:24 #9
hvad er forskellen på de to programmer andersenph?
Avatar billede andersenph Nybegynder
23. juli 2004 - 14:26 #10
Det første går kun efter CPU, det endet overvåger dit bundkort og fortæller hvis noget bliver for varmt...
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
23. juli 2004 - 14:28 #11
Der er ikke noget i loggen der kan forklare problemet. Kun dit crash der viser sig her
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
Du kan fixe den, hvis du vil. Det er nok rigtigt at det er et HW problem.
Avatar billede andersenph Nybegynder
23. juli 2004 - 14:29 #12
Med motherboard monitor får du to temperaturer liggende i processlinien, så du altid kan se temperaturen på cpu
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
23. juli 2004 - 14:33 #13
Hmm, det går stærkt her, glemte vist at opdatere *S*
Avatar billede skovnoia Nybegynder
23. juli 2004 - 14:33 #14
men hvad med det der pi error...
og jeg ved sku desværre ikke vilket mærke mit motherboard er... skal jeg vælge det i motherboard monitor!!!????
Avatar billede andersenph Nybegynder
23. juli 2004 - 14:34 #15
Nej det mener jeg ikke du skal
Avatar billede andersenph Nybegynder
23. juli 2004 - 14:35 #16
Pi error kunne godt tyde på at du har fejl på din cpu, og det er ikke ualmindeligt at masinen genstarter, når sådan en fejl opstår....
Avatar billede skovnoia Nybegynder
23. juli 2004 - 14:37 #17
så er jeg inde i det men hvor ser jeg temp.????
Avatar billede skovnoia Nybegynder
23. juli 2004 - 14:38 #18
ja men kan jeg fixe fejlen.... eller skal der en ny cpu!
Avatar billede andersenph Nybegynder
23. juli 2004 - 15:22 #19
Når jeg starter mit motherboard monitor op, kommer der to temperaturer nede i processlinien ved uret....
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,7146,00.asp
Prøv at teste din cpu med dette program, hvis det også melder fejl, tror jeg du skal have ny cpu....
Avatar billede andersenph Nybegynder
23. juli 2004 - 15:36 #20
Hvis du så højreklikker på ikonet i processlinien og trykker på dashboard, så kommer alle dine temperaturer og på skærmen, deriblandt din cpu temperatur :O)
Avatar billede skovnoia Nybegynder
27. juli 2004 - 15:19 #21
ok nu har jeg kørt cpu tester.-- kørte den i tre timer... uden nogen fejl,... jeg så godt at man helst skulle køre den i 12timer... men så ville min com. jo alligevel genstarte iløbet ad testen... så jeg så íngen grund til at fortsætte...

og undskyld lang reply tid... der var lige en thy festival  der skulle indtages!!! :)
men jeg er tilbage....
men jeg tager til norberg festivsl i sverige imorgen og kommer hjem søndag og så skal vi lige ha rodet udd i det her........
Avatar billede skovnoia Nybegynder
09. november 2004 - 12:02 #22
lukker og det var mine ram der var løse... i er gode til at få alt til være noia!!!....
Avatar billede fromsej Praktikant
09. november 2004 - 21:58 #23
Kommentar: wizaxjb 23/07-2004 14:09:42
Her bliver du bedt om at tjekke om dine ram sidder løst.
Så hvorfor beder du ikke wizaxjb om et svar, så han kan få sine point?
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. november 2004 - 22:36 #24
Skovnoia er blevet smidt ud pga dårlig opførsel.....