Avatar billede felixrival Nybegynder
20. juli 2004 - 12:24 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Disable firewall på Cisco CVA 122

Jeg prøver at få StarWars Galaxies til at køre, men pga. den indbyggede firewall i mit cabel modem (cisco CVA 122) kan jeg ikke logge på deres servere.... er der nogen som kan hjælpe mig med at disable den?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. juli 2004 - 12:28 #1
Tjaaa du har to muligheder.

Du kan telnette til din router, hvis du i din dokumentation kan se oplysningerne om hvad derer tilladt + brugernavn og password.

Hvis du har et communikationskabel, kan du forbinde din router til com porten på f.eks. en bærbar og via hyperterminal konfigurere den om så der er hul igennem
Avatar billede felixrival Nybegynder
20. juli 2004 - 12:36 #2
Ingen andre løsninger end de 2?

Jeg har ikke et communikationskabel, så jeg kan ikke slutte den til min bærbare, og mine forældre som ved hvor alle papirerne er på udbyder etc. er i Chicago... :(

så må jeg vel bare vente til de kommer hjem
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. juli 2004 - 13:47 #3
Du er nødt til at kommunikere med konfigurationen for at kunne åbne porte og andet i firewallen.

Du kunne jo prøve at telnette til firewallen og se hvad der sker. i en kommandopromt skriver du

Telnet xxx.xxx.xxx.xxx (hvor xxx er firewallens indvendige IP adresse) Hvis firewall reglerne tillader telnet indefra, skulle du kunne komme igennem til konfigurations menuen