Avatar billede zorax_ Nybegynder
19. juli 2004 - 15:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk navigation.

Jeg fandt følgende på en svensk hjemmeside, men kan ik få det til at virke.
Så jeg tænkte der måske var en fejl i det, og ville lige spørge her, inden jeg piller for meget ved det.

<?php
$main="your_main_page.php";
$content=$page.".php";
if(!$page){
include($main);
}elseif (file_exists($content)){
include($content);
}
else include("404.php");
?>
Avatar billede jammerlab Nybegynder
19. juli 2004 - 15:14 #1
Ser ud til at fungere...
Avatar billede jammerlab Nybegynder
19. juli 2004 - 15:15 #2
Den er lidt underlig... man åbner siden med denne kode... og hvis $main filen er sat så hopper den videre til denne... men skriver man index.php?page=dflalasjf så findes dflalasjf.php selvf. ikke og så paster den indholdet af 404.php ... det var hvad jeg fik ud af den...
Avatar billede zorax_ Nybegynder
19. juli 2004 - 15:22 #3
Ok, jeg kan slet ik få den til at vise noget. Jeg gør nok et eller andet forkert.
Avatar billede zorax_ Nybegynder
19. juli 2004 - 15:23 #4
Jo den includere selvfølgelig forsiden, men det er os det.
Avatar billede expnet Seniormester
19. juli 2004 - 15:55 #5
<?
if (isset($_GET['side'])) {
  if(file_exists($_GET['side'].'.php')) {
    include($_GET['side'].'.php'); // Filen som bliver valgt.
  } else {
    include('fejl.php'); // Hvis der er valgt en fil som ikke eksisterer.
  }
} else {
  include('forside.php'); // Standard side, bliver vist hvis intet er valgt.
}
?>
Avatar billede zorax_ Nybegynder
19. juli 2004 - 16:53 #6
En lidt anden version :) , jeg siger mange tak.
Smid et svar expnet.
Avatar billede expnet Seniormester
19. juli 2004 - 16:55 #7
velbekommen og takker points :D
Avatar billede expnet Seniormester
19. juli 2004 - 16:55 #8
-
Avatar billede bb_maze Nybegynder
19. juli 2004 - 17:29 #9
Hehe, expnet, det er set før det der ;) *host* :D

Hygge
Avatar billede expnet Seniormester
19. juli 2004 - 17:33 #10
havd snakker du om ???
Avatar billede bb_maze Nybegynder
19. juli 2004 - 18:20 #11
At du vidst har det fra mig :) Men det er fair nok

Hygge
Avatar billede expnet Seniormester
19. juli 2004 - 19:36 #12
bb_maze -> oki. du er vist den enste i verden der kan php eææer havd?? sl¨åkamp
Avatar billede bb_maze Nybegynder
19. juli 2004 - 20:04 #13
Rolig nu. Jeg har aldrig sagt at jeg er den eneste der kan php, og jeg tror heller aldrig jeg har sagt jeg var god til det. Men det jeg har sagt er at du har det der script fra mig ;) Lagde helt tilfældigt mærke til det, ikke nogen grund til at blive sur.

Zorax_: Sorry for spam.

Hygge