Avatar billede syskim Nybegynder
12. juli 2004 - 16:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tillad en "referer" i Norton Internet Security 2002

Jeg får på http://vurdering.netborger.dk følgende fejlmelding:

Tekniske problemer
Kommer du hele tiden tilbage til startbilledet, når du vælger en ejendom, er det fordi du har en firewall installeret, der blokerer for 'referer'.

For at kunne vælge en ejendom, skal du ændre din firewalls opsætning, så den ikke blokerer for 'referer'.

Jeg har kigget i opsætningen, men kan ikke finde et sted, hvor jeg kan give tilladelse til "referer".

Hvad er en "referer" i øvrigt?
Avatar billede bumble Praktikant
24. august 2004 - 03:01 #1
Kan du ikke forklare lidt bedre hvad det egentlig er du vil inde på siden sådan så jeg selv kan se hvor og hvad der sker? :)
Avatar billede bumble Praktikant
24. august 2004 - 03:16 #2
Nu har jeg vist forstået, jeg forsøgte at søge på en vurdering for en ejendom. Men blev bare sparket tilbage til den side jeg startede på.
Men, hvis du går ned under annonceblokering, vælger konfigurer, avanceret, tilføjer vurdering.netborger.dk i venstre side, og derefter fjerner du fluebenet ud for 'Oplysninger om besøgte steder' og vælger tillad, og trykker 2 gange ok, så burde dit problem være løst.
Jeg bruger Norton Firewall/Internet Security 2004, så ved ikke om layout osv. er det samme som i 2002. Hvis det ikke er må du prøve at se dig om, det er formentlig ikke SÅ meget anderledes, og det du leder eftere hedder formentlig stadig 'Oplysninger om besøgte steder' eller noget der minder meget om det.
Held og lykke. :)
Avatar billede syskim Nybegynder
24. august 2004 - 07:26 #3
Tak for hjælpen. Jeg fandt under avancerede indstillinger faktisk en indstilling, der hed "Tillad referer", og så var det jo lige ud af landevejen :-)