Avatar billede janfrost Nybegynder
08. juli 2004 - 18:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Angribes tilsyneladende når jeg skifter til trådløs

Når jeg skifter til trådløs internetforbiindelse får jeg hele tiden en advarsel fra Norton Internet Security 2002, at den har blokeret for en trojansk hest, der vil trænge ind. Jeg kan se, at IP-adressen angrebet kommer fra er min trådløse router. Norton tæller angrebene og i løbet af kort tid er den oppe på over hundrede angreb. Hvad er der galt - og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede joryje Nybegynder
08. juli 2004 - 18:46 #1
Start sikkerhedsassistenten.
Gå til punktet internet-zonekontrol og klik på "Klik her for at starte guiden Hjemmenærværk". Lad den søge efter dine netværksenheder og tillad trafik ved dem alle.
Så skulle det virke.

/Jonas
Avatar billede joryje Nybegynder
08. juli 2004 - 18:53 #2
PS. Glemte at skrive da jeg havde NIS 2002 blokerede den for min trådløse adgang lige så snart jeg slog SSID eller WEB-krytering til. I øvrigt forringende den hastiheden på min 512 kbit forbindelse fra 50-60 kbit til knap 2-3 kbit. Så jeg besluttede at afmeldte min sikkerhedspakke fra TDC og kører i dag det gratis antivirus program Avast! Antivirus Home Edition og den gratis firwall fra ZoneAlarm. Der er kun positive ting at sige om skiftet!
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juli 2004 - 19:13 #3
"Hvad er der galt - og hvad kan jeg gøre?"

Hvis der var noget galt ville Norton ikke sige en skid og bare slippe trojaneren ind!
Den bliver jo blokeret, så hvad er det du tror der er i vejen???
Avatar billede joryje Nybegynder
08. juli 2004 - 19:30 #4
Til john_stingers: Jeg havde samme problem, før problemerne med SSID og WEB-kryptering, fordi NIS ikke kendte min trådløse routers IP-adresse.
Da jeg gjorde det jeg beskriver i mit svar, forsvandt problemerne.
Avatar billede janfrost Nybegynder
08. juli 2004 - 19:38 #5
Jeg har nu fulgt din anvisning, joryje, bedt NIS anerkende min routers IP-adresse som en del af mit netværk og nu er problemet løst. Tak for hjælpen.
Avatar billede joryje Nybegynder
08. juli 2004 - 19:40 #6
Selv tak det var så lidt:-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. juli 2004 - 19:46 #7
hvor er det folk ser det n i mit efternavn?

hmmm...  ;)

(sorry, jeg kan se jeg ikke helt fik fat i problemstillingen ;))
Avatar billede joryje Nybegynder
12. juli 2004 - 23:15 #8
Undskyld, men husk at lukke dit spørgsmål, ved at give point:-)
Avatar billede janfrost Nybegynder
13. juli 2004 - 07:05 #9
Det er mig, der siger undskyld. Tak fordi du mindede mig om det - og god dag til dig, joryoe.