Avatar billede encoder Nybegynder
03. juli 2004 - 15:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Firewall går amok ?

Min Zonealarm pro er gået HELT amok.
på 3 dage har der været: 1798 blocked
og på 15 min. idag var der 250.
og der er 6 high rated.
er jeg ikke sikker nok eller er det noget med min opsætning ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juli 2004 - 16:47 #1
Nu er de jo blocked, så firewall'en fungerer efter hensigten. Er de alle fra samme ipaddresse ?
Avatar billede encoder Nybegynder
03. juli 2004 - 17:07 #2
kan jeg ikke se ? :S
Avatar billede encoder Nybegynder
03. juli 2004 - 17:08 #3
nu er den på de 2000 og 14 high rated
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. juli 2004 - 17:29 #4
250 på 15 min. lyder ikke som hackerangreb i mine ører, men snarere som noget software (måske virus/spyware) på din pc, som prøver at kommunikere med et websted.

Havde du haft Sygate Personal Firewall installeret i stedet for, kunne jeg bedre ha' hjulpet dig. Men jeg kender ikke til brugen af din firewall, som i øvrigt normalt betegnes som en god af slagsen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. juli 2004 - 18:34 #5
Det vil du jævnligt opleve, det er ikke din firewall der går amok, men snarre internettet,eller maskiner i din elektroniske omgangskreds. Orme og anden vira generere megen internet trafik, og da disse spredes mellem maskiner der er i kontakt med hinanden, er det helt naturligt at trafikken koncentreres hos maskiner i samme omgangskreds.

Så længe din firewall blokkere tingene er der ingen ko på isen. Sørg for at være opdateret hele tiden, både firewall, windows, officepakken, antivirus, anti spyware, og hold generelt øje med hvd der sker omkring dig
Avatar billede lx2ba Novice
03. juli 2004 - 19:17 #6
Jeg havde et problem med ormen Agobot(-20.AO og -20.AJ) for nogen tid siden, hvor jeg opdaterede fra Win-ME til Win2K. de fandtes dels i filerne Windows/system32/CSRSS.dll og Windows/system32/drivers/CSRSS.exe. Desværre husker jeg ikke helt, hvordan jeg slap af med den; men jeg fulgte Spywarefri.dk's anvisninger. Jeg oplevede også, at min computer arbejdede på højtryk hele tiden, - og jeg kunne via ZoneAlarm fastslå, hvilket/hvilke programmer der arbejdede, - det ses i allerøverste del til højre i ZoneAlarms forside, hvor der står "programs".