Avatar billede meanmachine Nybegynder
29. juni 2004 - 09:03 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Bærebar USB harddisc

Hej.
Jeg har netop investeret i en lille USB harddisc, som kører med USB 2.0. Stikket i min computer er imidlertid kun USB 1.1. Det kan sagtens køre sammen, men computeren skrev at jeg for at få optimal ydelse skulle installere en "værtscontroller med USB hastighed".
Er den en slags driver som man kan downloade, eller kræver det en ny USB hub????
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. juni 2004 - 09:30 #2
ps :.. hvilket styrersystem?.. driveren er til xp.
Og kablet skal også være et 2.0 kabel.
Avatar billede meanmachine Nybegynder
29. juni 2004 - 09:42 #3
Jeg kører XP og kablet er 2.0 for det var et der fulgte med til harddisken.
Linket virker ikke da det ikke er samme sprog som mit styresystem.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 10:45 #4
Hvad er det for et bundkort du har i ?

Jeg havde samme problem på indtil flere bundkort, men en opdatering til sp1 samt en ny Via USB driver løste problemerne på mine pc'ere.
http://www.viaarena.com/?PageID=298
Obs, du skal selvfølgelig kun installere driveren hvis du har Via chipset i dit bundkort. Derfor spørgsmålet om bundkortet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. juni 2004 - 10:46 #5
Computeren skal også understøtte USB2, highspeed, ellers må du have en USB2 controller, installeret i din PC.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. juni 2004 - 10:49 #6
Du vil aldrig få fuldfart på med USB 1.1, og hvis din computer kun har USB 1.1 så må du opgradere maskinen. Dette gøres med et indstiks kort, som dette: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=12210
Avatar billede meanmachine Nybegynder
29. juni 2004 - 11:43 #7
Tak for de mange hjælpefulde kommentarer. Mit problem er løst!!! Tak
Avatar billede bartfreak Nybegynder
29. juni 2004 - 11:58 #8
selv tak..O)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. juni 2004 - 12:16 #9
Her er også et svar fra mig.
Hvad var det der løste problemet ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 09:13 #10
Kan spørgsmålet lukkes ?