Avatar billede rasm Nybegynder
18. juni 2004 - 14:43 Der er 12 kommentarer

Se kontaktpersonens ip.

For et halvt år siden kunne jeg på en 98 gå ind under kør>cmd>netstat og se alt om den msn bruger jeg snakkede med altså udbyder og ip er alt;)

Hvorfor kan jeg ikke det mere?

eller er det bare mig der husker forkert at det ikke var netstat og i stedet noget andet?

Mvh Rasmus
Avatar billede 123maka Nybegynder
18. juni 2004 - 14:48 #1
Fordi alle samtaler vist går gennem msns server. Filsending derimod går vist P2P. Prøv at sende en fil og se om den står der imens den sender.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
18. juni 2004 - 14:49 #2
netstat viser i hvertfald hvilke ip adresser og port-numre din pc kommunikerer med.
så hvis du ved hvilke port-numre MSN bruger, burde man kunne se det.
Avatar billede rasm Nybegynder
18. juni 2004 - 14:51 #3
jeg har prøvet det med filen, men der kom den interne ip.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
18. juni 2004 - 14:52 #4
hvilken intern ip ?
Avatar billede rasm Nybegynder
18. juni 2004 - 18:58 #5
LAN ip'en?

I personens interne netværk.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
21. juni 2004 - 08:21 #6
ok, hvordan ved du det er hans interne ip ?
Avatar billede rasm Nybegynder
21. juni 2004 - 08:33 #7
Jeg har spurgt ham jeg testede.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
21. juni 2004 - 08:41 #8
men det er på din pc du har kørt netstat ?
Avatar billede rasm Nybegynder
21. juni 2004 - 08:42 #9
ja...
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
21. juni 2004 - 09:10 #10
hans interne ip kan jo være den "rigtige", altså hans eksterne, afhængig af hvordan hans forbindelse fungerer.

hvad er hans ip ? (du kan bare skrive de to første tal grupper)
Avatar billede zhristian Nybegynder
21. juni 2004 - 22:19 #11
Det kan du da også stadig - start en forbindelse til vedkommende, f.eks. ved hjælp af en filoverføring, webcam, lyd-samtale eller hva' du nu ka finde på =)

Så gå ind og skriv netstat -a, i cmd - og vupti! Så står hans hostname der et sted, som du så kan lave om til en IP på f.eks. www.myip.dk
Avatar billede zhristian Nybegynder
23. september 2004 - 19:54 #12
På tide at lukke?