Avatar billede hapsdude Nybegynder
17. juni 2004 - 20:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder rev?

Jeg har haft et lille problem med at lyden "skratter" når jeg hører musik og jeg har så fundet ud af at det er fordi jeg har et motherboard med lydkort indbygget... den driver lydkortet skal bruge er (så vidt jeg ved) Creative AudioPCI (es1371,es1373) (WDM). Denne driver følger med xp men den virker kun ved lydkort der er "ved siden af". Jeg har så fundet ud af at jeg kan downloade den driver jeg har brug for fra Gigabyte Technology's hjemmeside HER

Men så stødte jeg på problemet... mit motherboard er af typen GA-81EXP og der er åbenbart to versioner af dette bundkort: rev 1.4 og rev 2

Her kommer spørgsmålet så endeligt: Hvad betyder rev og hvordan ka jeg finde ud af hvilken udgave mit bundkort er?
Avatar billede hapsdude Nybegynder
17. juni 2004 - 20:16 #1
oops må I sQ undskylde med det link... troede man ku bruge lidt kode... til de dovne der ikke gider at copy/paste så er linket her --> http://www.giga-byte.com/Motherboard/Support/Driver/Driver_List.htm  :)

Og så en lille fejl i mit spørgsmål: men ka vælge mellem rev 1.2 og rev 2  :)
Avatar billede knudx Nybegynder
17. juni 2004 - 20:28 #2
Jeg mener mig sikker på at 'rev.' er en forkortelse for 'revision', altså noget i retning af version.
Avatar billede hapsdude Nybegynder
17. juni 2004 - 20:35 #3
hvordan ka jeg så chekke min version?
Avatar billede hapsdude Nybegynder
17. juni 2004 - 22:03 #4
glem det... jeg har fundet en cd med den nødvendige opdatering... havde en rev 1.2
Avatar billede hapsdude Nybegynder
17. juni 2004 - 22:04 #5
hvilket vil sige at mine point går til mig selv :)
Avatar billede zenze Nybegynder
17. juni 2004 - 22:47 #6
Ja, det er vigtigt at du får den rigtige driver ind til lyden. På Rev. 1.2 er det Creative CT5880 chipset + Sigmatel 9708T CODEC mens det på Rev. 2.0 er Realtek ALC650 CODEC. Begge bundkort kører forøvrigt stabilt og godt. Min søn har arvet Rev. 1.2 og jeg kører stadig med Rev. 2.0