Avatar billede snykus Nybegynder
04. juni 2004 - 10:56 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Fra IIS til Apache

Hej!

Jeg har en hjemmeside der kører på en IIS 5 webserver. Den er kodet i ASP og har underliggende MS Access og SQL Server databaser. Tanken er nu at skifte over til et Linux miljø med Apache webserver.
Vil dette overhovedet være muligt? Hvad ville det kræve?
Og er der nogen der har erfaring med/vurdering af hvor meget arbejde/problematik der ville ligge i dette?

På forhånd tak!
Avatar billede medions Nybegynder
04. juni 2004 - 11:03 #1
Nej, dette vil ikke være muligt, det vil aldrig være muligt at kører MS Access eller SQL server på et Open Source system (så som UNIX og Linux osv.).

//>Rune
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2004 - 11:15 #2
Du reimplementerer din web app i PHP/MySQL i stedetfor ASP/Access&SQLServer.

En del arbejde.

:-)
Avatar billede snykus Nybegynder
04. juni 2004 - 11:32 #3
Skulle måske have udtrykket mig lidt tydeligere - var godt klar over, at MS Access og alt det andet ikke kan køre på Linux platforme :)
Det var en alternativ løsning jeg søgte ...

Da der er en ret omfattende hjemmeside vil det vel være et meget stort og komplekst arbejde at reimplementere i PHP/MySQL el.l., så vidt som jeg har forstået.

Findes der værktøj til dette? Eller ville der være meget manuelt arbejde?
Avatar billede medions Nybegynder
04. juni 2004 - 11:35 #4
Nej, der findes ikke et værktøj der kan "converte" fra ASP til PHP. Dog findes der værktøjer der kan converte fra MS Access over til MySQL som kan kører på Linux!

-du kan dog kører ChilliASP på din linux, men dette koster penge, så jeg vil mene at det ville være den bedste løsning at kode siden om så den bliver i PHP.

//>Rune
Avatar billede snykus Nybegynder
04. juni 2004 - 11:39 #5
Ok - takker.

At kode hele siden om is not an option lige nu. Siden er meget omfattende - 24 GB data (godt nok inkl. nogle lyd-klip).

Så jeg vil overveje om vores nye server bare også skal køre med samme installation som den gamle - IIS, MS Access osv. ....
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juni 2004 - 11:53 #6
Data konverteringen er ikke så vanskelig. Og arbejdet afhænger ikke af størrelsen
af data men kun af kompleksiteten i tabel strukturen.

Det største arbejde ligger i konverteringen fra ASP til PHP. Men kender man
begge sprog tilpas godt og siderne kun er regulær HTML output & database kald, så bør
det kune gøres på 1/2-1 time per side.