Avatar billede jimse Nybegynder
21. april 2004 - 12:36 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Stopper når den når til at den skriver starter

Maskinen stopper når den når til at den skriver starter. Somme tider når der at komme lidt af den blå proceslinie, men for det meste stopper den lige inden proceslinien begynder.
Jeg har prøvet at:
-Genistallere
-Installere win 98 (kan heler ikke starte helt op)
-Skifte ram, netkort, skærmkort
-biosopdatere

Så nu er jeg lidt på bar bund.
Avatar billede soli Nybegynder
21. april 2004 - 12:38 #1
Har du prøvet at trykke F8 udner opstart og vælge fejlsikret tilstand.

Hvis det virker er det sandsynligt at det er en driver der fryser maskinen.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
21. april 2004 - 12:40 #2
gendanne BIOS til standard indstillinger - men det er sandsynligvis et driver problem
Avatar billede jimse Nybegynder
21. april 2004 - 12:47 #3
soli - Jeg  kan heller ikke starte i fejlsikker tilstand.

ng_tnt - Bios er i standard indstillinger og der er ikke sat ny hardware i.

De ting jeg har skiftet er magen til dem der var i forvejen. Maskinen gik kold efter at kørt i lang tid uden problemer og jeg har en til nøjagtig magen til der kører upåklageligt.
Avatar billede soli Nybegynder
21. april 2004 - 12:50 #4
Så er der 2 ting tilbage ....... bundkort og psu
Avatar billede jimse Nybegynder
21. april 2004 - 13:02 #5
Maskinen kører fint med dos og jeg vil prøve engang med linux
Avatar billede soli Nybegynder
21. april 2004 - 13:08 #6
Bliver alle enheder genkendt af win2k, eller skal du installere eksterne drivere under installationen ?
Avatar billede jimse Nybegynder
21. april 2004 - 13:31 #7
Ja! Jeg skal ikke tilføje nogen drivere.
Avatar billede soli Nybegynder
21. april 2004 - 14:14 #8
Har du prøvet at clear CMOS
Avatar billede jimse Nybegynder
21. april 2004 - 14:17 #9
Ja! Men jeg kan prøve igen. Nu.
Avatar billede soli Nybegynder
21. april 2004 - 14:29 #10
Har du prøvet at skifte harddisk ?
Avatar billede jimse Nybegynder
21. april 2004 - 14:59 #11
Ja! Jeg har skiftet disk. Jeg har ikke mere tid lige nu og vender tilbage imorgen.
Avatar billede jimse Nybegynder
19. maj 2004 - 07:13 #12
Løsningen lader til at være ny maskine.