Avatar billede snykus Nybegynder
05. april 2004 - 17:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Langsom filoverførsel på server fra XP-klient

Hej!

Jeg har en Win2k server og nogle Win2k og nogle WinXP klienter. Der er ikke problemer med Win2k klienterne.

Men når jeg fra en XP-klient skal kopiere data fra én mappe på serveren og til en anden mappe på samme server, så tager dette rigtig lang tid. Problemet viser sig ikke at være lige så slemt når jeg overfører data imellem klient og server.

Hvad kan dette skyldes?
Avatar billede kenp Novice
05. april 2004 - 17:35 #1
det kan jo være at dit netkort ikke understøtter duplex! prøv at tage egenskaberne på dit netkort også sætte det til 100 mbit fuldduplex.
Avatar billede snykus Nybegynder
05. april 2004 - 17:53 #2
Har netkortet på XP-klienten nogen funktion i dette tilfælde hvor datatrafikken tilsyneladende kun er på serveren - fra én mappe på serveren og til en anden mappe på samme server?
Eller hvor "involveret" er XP-klienten i filoverførslen i dette tilfælde?
Avatar billede kenp Novice
05. april 2004 - 18:05 #3
det kan den godt mange gange at den henter det ned inden det sender det igen.
Avatar billede lare Nybegynder
05. april 2004 - 21:18 #4
Muligvis fordi du jo både læser og skriver på serverens harddisk på samme tid. Når du henter fra server og gemmer på klient, skal serveren kun læse på disken
Avatar billede snykus Nybegynder
05. april 2004 - 23:23 #5
lare:
Jeg oplever ikke problemet fra Win2k klienterne, så det er nok ikke tilfældet.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
05. april 2004 - 23:29 #6
Lav følgende ændringer i registreringsdatabasen på din W2K server så kører det bare. (det er et kendt problem)

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=321169

//Tommy
Avatar billede snykus Nybegynder
07. april 2004 - 12:39 #7
Tak for hjælpen - workaround 2 i Solution 321169 løste problemet :)