Avatar billede eqvaliser Nybegynder
28. marts 2004 - 20:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Layers stemmer ikke overens med baggrunden.

Er ved at lærer at arbejde med database drevende hjemmesider.

men har åbenbart nogle problemer med layers..

som i kan se på http://80.167.150.55/index.asp

hvis linket virker.
ser det fint ud i 1024x768, fuld skærm med IE.
men hvis jeg ændre IE's størrelse far maksimeret til bare
lidt mindre, passer minde layers ikke mere...

hvad skal jeg gører ved det ?

Bruger kun layers fordi jeg kan ikke få DM til at
skrive tekst og kode oven på billederne.
det er specielt menuerne.
midten har jeg bare som iframe.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
29. marts 2004 - 13:51 #1
Du kan gøre to ting.

1) få dine layers til at følge ændringen i browser vindue så er løsningen meget enkel, du skal bruge en extension fra http://www.projectseven.com/extensions/info/snaplayers/snapinfo.htm [selve beskrivelsen]som hedder "snap layers". Du finder den her http://www.projectseven.com/extensions/index.htm.

Jeg har svaret på noget tilsvarende http://www.eksperten.dk/spm/460015.

2) F.eks. ved hjælp af Fireworks kan du lave en firkant slice i din grafik. Denne del sletter du, når du importere det til DW.

Men måske bedre (bruges meget ofte) at du opdeler din grafik  i

en venstrehjørne top del - en top midt del - en højrehjørne top del
en vestre side del - en højre side del
en venstrehjørne bund del - en bund midt del - en højrehjørne bund del

Alt dette sætter du ind i en tabel med 3 * 3

:-) karsten_larsen
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
29. marts 2004 - 21:49 #2
har desværre ikke FW. men bruger gode gamle photoshop 6. :-)

prøver det lige lidt af.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
30. marts 2004 - 14:03 #3
PS er også fint. Du kunne prøve endemo af FW hos www.macromedia.com. FW kan dog ikke helt leve op til PS, men FW er et søsterprogram til DW og dermed nemt at integrere ifht. design.

:-) karsten_larsen
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
31. marts 2004 - 20:01 #4
hmm.. lukker lige.. du får lige bogle points..
laver liget et nyt omformuleret spørgsmål.