Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. marts 2004 - 16:27 Der er 12 kommentarer

Nyt emne under "Opret Spørgsmål"

Er det ikke muligt at få tilføjet en ny kategori:
Styresystemer: Workstation: Windows XP - SP1

Da der ofte bliver foreslået at installere SP1, vil det være overflødigt at foreslå dette, hvis man udfra kategorien kan se at den er installeret... Dermed spares der både tid og plads...

S.R.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
16. marts 2004 - 16:31 #1
Man kunne også bare angive det når man stiller spørgsmålet?
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. marts 2004 - 16:36 #2
Er også en mulighed, men mange gør det ikke, fordi de sikkert ikke mener at det er nødvendigt...

Hvis der derimod blev lavet ny kategori, hvor SP1 var en del af denne, ville brugerne herinde nok tænke lidt mere over det...

Tror at det er 4/5 af alle Win XP spm. postet herinde, at der bliver foreslået SP1, og i 3/5 har brugeren det allerede...

Dvs. at 12/25 spm. vedrørende Win XP indeholder 1 eller flere kommentarer som er overflødige... Dvs. at databasen hurtigt bliver fyldt med poster som ikke behøvede at være der...

S.R.
Avatar billede dmcn Praktikant
16. marts 2004 - 16:37 #3
I så fald skulle der også oprettes kategorier til "Windows 2000 - (SP1|SP2|SP3|SP4)", "Windows XP - Alle patches", "Windows XP - Nogen patches", "Windows XP - Hvad er patches?", osv.? Nej, jeg er enig med taskmgr - folk bør angive det i spørgsmålet.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
16. marts 2004 - 16:49 #4
Netop - lignende "problemer" opstår også i alle andre kategorier, f.eks. pga. forskellige platforme og versioner.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. marts 2004 - 19:10 #5
En kategoristruktur kan hurtigt blive så udspecificeret, at den bliver næsten umulig at finde rundt i. Allerede nu er der mange ting der måske snarere skulle barberes væk.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. marts 2004 - 20:36 #6
Kan man så ikke udvide beskrivelses-området lidt mere, så man har mulighed for at krydse ting som fx SP1 af...

Jeg siger ikke, at der skal være en kategori for HVER SP eller Hot-Fix, og alt det andet skrammel... Men blot at der i nogle kategorier bliver foreslået/spurgt om så meget, man kunne undgå, hvis det var en del af kategorien og/eller det stod i tilføjelsen...

S.R.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2004 - 14:50 #7
Hvis der skulle være den slags formular til Windows XP-kategorien, skulle der vel også være en formular med spørgsmål i PHP-ketegorien? Der er trods alt temmelig mange ting, der afhænger af om PHP kører under IIS eller Apache, på Windows eller Linux, som CGI eller modul. Og så er jeg slet ikke kommet ind på forskelle i versioner.

Efter min mening, vil det blive et helvede at skulle administre alle disse forskellige spørgsmålsformularer, uden at det giver nogen særlig fordel. Spørger må nævne det i sit spørgsmål, og ellers kan svarerne jo bede om yderligere oplysninger.

En ting, der kunne løse det problem du ser, ville være at en beskrivelse af kategorien kunne blive vist når man stillede sit spørgsmål. I den beskrivelse kunne så være nævnt ting, man bør nævne. Hvis bare folk læser det, vil det også kunne løse problemet med de mange fejlplacerede spørgsmål. (Har du set hvor mange Windows og Hardware-spørgsmål, der er i Eksperten:Fejl og Eksperten:Generelt?)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
17. marts 2004 - 14:58 #8
Fed idé sandbox, smid en mail til admin om det.
Avatar billede dmcn Praktikant
17. marts 2004 - 15:01 #9
Det er vist noteret på todo at der skal komme en beskrivelse af formålet med kategorien når man vælger den. Vi snakkede i hvert fald om det til coadmin-mødet. :)
Avatar billede taskmgr Nybegynder
17. marts 2004 - 15:04 #10
ok :)
Avatar billede bagnavnet Nybegynder
18. marts 2004 - 22:14 #11
Undskyld jeg blander mig, men jeg har slet ikke mulighed for at oprette et spoergsmaal!? Jeg har ledt overalt paa min siden og har simpelthen ikke muligheden, har dog haft den tidligere. Er det min browser den er gal med eller kan det vaere min konto? Hvis der er noget paa siden der har en forklaring eller loesning til problemet er du meget velkommen til at skrive paa denne adr. bagnavnet@msn.com Jeg har virkelig brug for siden hvorfor det generer mig at jeg ikke kan stille mine spoergsmaal... tak
Avatar billede exp Juniormester
18. marts 2004 - 22:27 #12