Avatar billede exalto Nybegynder
15. marts 2004 - 18:43 Der er 5 kommentarer

Oprettelse af e-mail hos Surftown som virker i outlook

Jeg har et domæne uden tilknyttet e-mail (købt hos Dandomain).
Domænet peger på min hjemmeside hos tdc online.
Jeg har nu lejet mig ind hos Surftown, med et 125Mb webhotel.

Jeg vil gerne oprette nogle e-mailadresser hos surftown, som jeg kan sende og modtage fra, i min lokalt installerede outlook.

At oprette e-mailadresserne hos Surftown er ikke noget problem.
Det går først galt når jeg opretter de samme e-mailadresser i outlook, og prøver at teste dem.
Outlook popper op med brugernavn og adgangskode til mailserveren hos Surftown. Til trods for at jeg indtaster de rigtige koder kommer jeg ikke igennem.
En anden ting der undrer mig er, at udgående mail er smtp i outlook, og dette understøtter Surftown ikke?
Nå, men hvis der er nogen der har prøvet ovenstående før, må I meget gerne hjælpe.
På forhånd tak.
Avatar billede mayskov Nybegynder
15. marts 2004 - 20:49 #1
Hej - jeg bruger Surftown og Outlook uden problemer.
Min opsætning i Outlook er:
Indgående: mail.mitdomæne.dk
Udgående: smpt.mail.dk

I Mail control angiver Surftown mail.mitdomæne.dk for både POP3 og SMPT, men som jeg husker det, havde jeg problemer indtil jeg skiftede udgående post til smpt.mail.dk.(TDC)
Avatar billede exalto Nybegynder
16. marts 2004 - 00:49 #2
Hej mayskov
Det hjalp lidt :-)
Når jeg tester mailen i oprettelsesfasen i outlook, kommer outlook to trin længere.
Men, jeg mangler åbenbart én ting, for jeg får flg. meddelelse hver jeg sender en mail den nyligt oprettede, nemlig beskeden: "...we do not relay"
Har jeg mon sat noget forkert op hos surftown?
Avatar billede mayskov Nybegynder
16. marts 2004 - 10:09 #3
Hej exalto

Jeg er ikke nogen ørn til det her, og har måske bare været heldig *G*
Men hos Surftown er der som standard to mailkonto Postmaster@ditdomæne.dk og Webmaster@ditdomæne.dk, Postmaster-kontoen opsnapper alle mail der er sendes til domænet men som ikke er oprettet som konto på Surftown.

Prøv at oprette Postmaster@ditdomæne.dk som konto i Outlook efter de retningslinier som nævnt ovenfor - og prøv at sende og hente til/fra den konto.

Ellers kik ind i Surftowns Supportcenter - løsningen er muligvis der.

Prø
Avatar billede ghml Nybegynder
04. maj 2004 - 07:56 #4
Jeg har også surftown uden problemer.
Bruger også outlook.
Bruger de samme indstillinger som mayskov, men husk at dit brugernavn skal være din fulde email adresse. og ikke bare navnet før @.
ellers spørg support@surftown.dk de er gode til at svare

Kim
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
08. maj 2005 - 21:45 #5
Feltet "Server til udgående post kræver godkendelse" SKAL være hakket af i kontoindstillinger når du opretter mailkonti i dit Surftown kontrolpanel..