Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
16. januar 2004 - 14:21 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

undgår anmeldelse ved ulovligt link.

hej

jeg blev anmeldt for jeg har linket til en side hvor må vi ikke brug her i eksperten mere, og det link fandt jeg her i eksperten og blev brugt flere 1000 gang før..

for at undgår sådan en ulovligt link.
hvad det ikke en god ide med en side med beskrivelse hvor der står de ting vi må ikke link til.
Avatar billede chalde Seniormester
16. januar 2004 - 14:29 #1
Står i reglerne:
"Det er ikke tilladt at:
spørge efter eller poste indlæg der omhandler ulovlig kopiering eller downloading af ophavsretsligt beskyttet materiale."
"spørge efter eller poste materiale der strider mod dansk lovgivning"
osv....
http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. januar 2004 - 14:31 #2
Skulle laves en liste med hvad man ikke måtte linke til så ville den være så lang at folk ville opgive at læse den igennem.

Og så ellers bare at holde sig til hvad Chalde citerer - Man kan jo så komme i den situation af man poster noget der opstår tvivl om - Det er der jo så ikke noget at gøre ved.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
16. januar 2004 - 14:36 #3
chalde ja det er rigtig
og den regle har den være længe og som sagt jeg fandt den link her i eksperten og den link blev brugte 1000 gang..
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
16. januar 2004 - 14:38 #4
hvorfor lige nu blev den ulovligt..

men det er bare en forslag...for at undgår der sker igen...

jeg lukker igen..
Avatar billede chalde Seniormester
16. januar 2004 - 14:45 #5
Engang var en kendt side med bootdisk´s lovlig, men efter coadmins talte med microsoft, blev denne side erklæret ulovlig, idet siden brugte kopier af microsoft´s disk´s uden deres samtykke.
Kan være den side du taler om, eller en anden med samme "historie".
Tror ikke (co)admin´s har lyst (tid) til at rode så mange spørsmål igennem, for at lukke dem der linker der til noget, der senere er blevet gjort ulovligt.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. januar 2004 - 14:45 #6
Jeg ved godt hvilket link der tales om (boot... fy fy) og de er blevet bortdømt i retten og er derfor ulovlige!

Vi går ikke ind og fjerner links der er blevet postet før de blev dømt - Den gang måtte man jo godt - Vi kan heller ikke fjerne links hvis ikke vi på en eller anden måde selv opdager dem eller de bliver anmeldt. Vi ser jo trods alt ikke alle spørgsmål igennem.

Er man i tvivl om et link er lovligt nok så kan man jo skrive til coadmin@eksperten.dk og få et svar fra de yderst kloge på det område.

Praksis er i øvrigt også den at links IKKE fjernes hvis siden der linkes til er lovlig nok men indeholder et link til f.eks det her bortdømte link. Igen er der dog undtagelser - Links til hackerværktøjer og den slags ryger med det samme.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
16. januar 2004 - 14:57 #7
det er helt iorden
det var den (boot...fyfy) vi snakker om, for man må gerne hent boot--fyfy fra microsoft, derfor tænke man ikke over at den side ulovligt.

mange tak for forklaring, jeg viste bare ikke, hvor skal jeg vide de aftaler fra derfor mener stadig væk at det er en god ide med med en side for at undgår det sker eller bare hvad coadmin finder ud af det er ulovligt at link til i dete tilfæld boot..fyfy..

forsæt god weekend
Avatar billede exp Juniormester
16. januar 2004 - 15:13 #8
/me thinking: "Måske man skulle lave en liste over ulovlige links på expfaq'en... ;-)"
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2004 - 16:39 #9
Jeg gjorde i tidernes morgen E. opmærksom på at link til bootdisketter er ulovlige, da MS-dos filerne på bootdisketterne er ophavsretligt beskyttet af Microsoft. Herefter blev det på Eksperten forbudt at linke til hjemmesider der tilbød bootdisketter.

Men har Microsoft nu også så meget i mod links til bootdisketter, det må ejerne af E. afgøre:

http://www.microsoft.com/WindowsXP/expertzone/columns/honeycutt/02october07.asp
(Se link til højre i boksen related links).
Er det ikke? Jo den er god nok www.bootdisk.com
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. januar 2004 - 17:07 #10
Hvis nogle kan påpege gyldigheden af (boot...fyfy) så bliver eksperten selvfølgelig nødt til at revidere deres holdning.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2004 - 18:00 #11
Jeg tvivler på at MS trækker Eksperten i retten for at piratkopiere bootdiske ;)

Nogle gange må man altså trække hovedet ud af røven og komme over det regelknepperi der er herinde...
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2004 - 18:02 #12
LOL Det er jo ikke dig der eventuelt skal stå til regnskab elbartokaj. ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. januar 2004 - 18:14 #13
Nu kan man mene om salget hvad man vil men IDG havde vel næppe købt eksperten hvis det havde været en krudttønde af hackerværktøjer og ulovlige links...
Avatar billede fromsej Praktikant
16. januar 2004 - 19:18 #14
Hele diskussionen omkring det famøse link til www.dufaarenadvarselhvisdulinkertilbootdisket.ter , er totalt ude af prportioner, en af de forrige gange vi havde emnet oppe, blev der slået fast at vi ikke må linke til bootdisketter undtaget på microsoft´s egne sider, at microsoft så selv linker videre til www.upsdervarjegligevedatskrive.det , kom der ikke en fornuftig forklaring på, og gør nok heller aldrig, selvom coadmins (Eagleeye?) skrev og spurgte hos Microsoft.
Der er en regel her på E! at vi ikke må, det kan vi synes om eller lade være, men det er en regel vi er nødt til at efterleve.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. januar 2004 - 19:27 #15
Hvad nu her?
Hvis Rigtigmmk får en advarsel for at linke til bootdisketter, skal Schulze vel også have en?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. januar 2004 - 19:30 #16
Jeg ville også have fjernet indlægget ..... hvis atså den funktion virkede...
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2004 - 19:49 #17
"krudttønde af hackerværktøjer og ulovlige links"

Herregud, et sted må der jo være en grænse. Der er garanteret tusindvis af spm. her hvor folk linker til deres website, hvor de har lånt/stjålet billeder, ikoner, programmer osv. fra de oprindelige ophavsmænd.