Avatar billede doublejoble Praktikant
16. januar 2004 - 09:04 Der er 7 kommentarer

kommentar og svar

Jeg foreslår at næste gang der bliver lavet rettelser i eksperten, kunne man også ændre at vores indlæg pr. default er kommentarer.
Sådan at man ved hvert indlæg aktivt vælger om man laver en kommentar eller et svar.
Så behøver opretteren af spørgsmålet ikke bede folk om at lægge svar for at kunne dele sine point ud.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. januar 2004 - 09:11 #1
Der er en simpelt grund til at man kommenterer først. Nemlig at ingen har fortjent point før svaret er godkendt. Det er altså god stil altid at kommentere og så først når problemet er løst - lægge sit svar.

Nogle gange misser man så lidt point, men omvendt så fik man ihvertilfald ingen man bestemt ikke havde fortjent og kan altså sidde tilbage med æren i behold.

/Nikolaj /co-admin
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. januar 2004 - 09:11 #2
og det var så et svar.
Avatar billede exp Juniormester
16. januar 2004 - 09:12 #3
... og stod det til mig, så var ALT hvad man lagde, kommentarer, og så vælger SPØRGER hvilket indlæg der var svar. Ligesom på www.experts-exchange.com
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. januar 2004 - 09:18 #4
Exp - Grundidéen i at spørger selv vælger svar er i og for sig god nok. Omvendt så kan det give endnu flere problemer i forhold til ovenstående.

F.eks er jeg da selv kommet til at give 200 point til en gut der bare havde postet et ligegyldigt svar - Jeg kan love dig for at jeg var rasende. Den slags situationer vil der komme endnu flere af. Næ, så er det bedre at lære folk kun at kommentere og så lægge et svar når alt er på plads.
Avatar billede exp Juniormester
16. januar 2004 - 09:33 #5
nikolajdu >>
Enig, men det er desværre ret svært...

Den ideelle metode er jo, at spørger kan vælge det konkrete indlæg, der rent faktisk ER svaret som svar, derved kan brugere der læser siden igennem, se hvad der var svaret på løsningen. Alternativt så burde svarer faktisk lægge det korrekte svar i "svar"-indlægget.
Avatar billede doublejoble Praktikant
16. januar 2004 - 09:37 #6
exp - ja, så spørger f.eks. kunne gå ind og vælge eller highlighte det eller de svar der løser hans problem.
Det ville gøre det nemmere når man leder efter en løsning i de gamle spørgsmål
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. januar 2004 - 09:40 #7
doublejoble - Sad selv og tænke på det samme, men blev enig med mig selv om at hvis en relativt uvidende spørger skal bruge tid på at udvælge svar så bliver det næsten med garanti noget rod. Folk der spørger gør det jo som oftest fordi de ingen anelse har om hvordan og hvorledes.

Keep it simple - Det er bedst for alle.