Avatar billede _michael_ Nybegynder
03. januar 2004 - 23:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kategorier - Sticky emner

Kunne det ikke være en idé at få oprettet nogle 'sticky emner' (eller hvad det hedder)... Altså sådan nogle forum-indlæg, der står øverst i hver eneste kategori. Ønsket er, at det er sådan nogle indlæg, som eksempelvis co-admin kan bruge til at informere lidt om, hvad de forskellige kategorier går ud på.
Et eksempel på sådanne spørgsmål kunne eksempelvis være: 'Læs dette her, før du stiller spørgsmål'... og så lidt om, at brugerne gerne lige må søge på eksperten om der nu ikke skulle eksistere et indlæg, der giver svar på deres spørgsmål.

Eksempelvis huserer jeg en del i Flash-kategorien og næsten dagligt kommer der spørgsmål om 'æøå vil ikke vises i flash' stillet af nye personer hver eneste gang. Og ta'r man så lige en søgning på netop dette spørgsmål i nævnte kategori, så (et skøn) er der vel cirka 50 besvarelser på dette emne.

Kunne man 'træne' nye brugere af eksperten til at søge lidt mere, før de stiller spørgsmål, så ville det være genialt for alle.
Avatar billede exp Juniormester
03. januar 2004 - 23:21 #1
Ak... der er stillet utallige forslag op i denne kaliber, selv muligheden for at, når der er indtastet en spørgsmålstitel, at der så foretages en søgning på titlen, men der er intet sket...

Det eneste der virker som en realistisk mulighed (imho, anyways) er, at henvise til søgefunktionen i sådanne tilfælde.
Og så opfordre folk til at læse den uofficielle faq:
http://expfaq.1go.dk/

P.S. Spørgsmål om E! er gratis, så du napper bare point selv :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
03. januar 2004 - 23:24 #2
*SUK*
Hvor har du ret, eller lav SØG mere synlig, forslagene har været utallige.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
03. januar 2004 - 23:50 #3
Ups... Kan jo se, at jeg ikke er den eneste, der har stillet dette forslag - så jeg er vist heller ikke for god selv... :o)

Men ok... Jo flere der stiller netop dette spørgsmål/forslag, mon så ikke, der også sker mere fra E's udviklers side af?

Nå men, så 'nakker' jeg da bare pointene igen. :o)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
04. januar 2004 - 01:54 #4
Selv synes jeg at "sticky topics" (herefter ST) kunne være dejlige - også fordi de kan bruges til meget andet end at vise top-5 spørgsmål for en given kategori...

Jeg tror dog til gængæld ikke at de kommer - både fordi der vil opstå en ny situation af ansvarsfordeling med hensyn til, hvem der kan oprette ST'er, samt et reglsæt om, hvad de måtte indholde - men også fordi det formentlig vil involvere en database-struktur-ændring, for at kunne finde sted...

Derudover kan man spørge sig selv - skal det også være muligt at kommentere og svare på disse ST'er eller ???? (hvilket jo er grundstenen i den nuværende opbygning)....

Selvfølgelig kan alt dette ændre sig med exp.v4 --- når den engang kommer.... Kan desværre ikke følge med i udviklingen på test.exp.dk mere, da mit proabo. er udløbet...
Avatar billede eerikk Nybegynder
04. januar 2004 - 10:17 #5
Kan man gå ud fra et emne er OK, hvis der findes ikke-slettede spørgsmål af samme type????
Avatar billede fromsej Praktikant
04. januar 2004 - 10:59 #6
eerik>>Nej, det kan du ikke, er du i tvivl så spørg i Coadmin kategorien.
Avatar billede eerikk Nybegynder
04. januar 2004 - 11:57 #7
For sent - det er allerede gået galt - og jeg har fået en advarsel! - Er det lige som det gule kort, så næste gang jeg kommer til at lave en fejl ryger jeg ud?
Avatar billede fromsej Praktikant
04. januar 2004 - 12:06 #8
Det afhænger helt af advarslens karakter, er den grov nok, får du kun den ene, nogle ting kan medføre øjeblikkelig deaktivering, men normalen er to advarsler, tredie gang er det deaktivering.
Avatar billede eerikk Nybegynder
04. januar 2004 - 20:11 #9
Men stående advarsler forsvinder vel igen? Hvad hvis man laver tre fejl i løbet af tre år!?
Avatar billede eerikk Nybegynder
04. januar 2004 - 20:12 #10
Jeg skriver altid min www adresse efter M.V.H. og kommer derfor til at gøre det i eksperten, uden at det er med vilje - kan man rette sit indlæg hvis man opdager det med det samme?
Avatar billede exp Juniormester
04. januar 2004 - 21:00 #11
Nej det kan man ikke...
Avatar billede fromsej Praktikant
04. januar 2004 - 21:22 #12
eerik>>Det ved jeg ikke, men spørg coadmins i deres kategori, så får du det rigtige svar.