Avatar billede s_f Nybegynder
03. januar 2004 - 00:41 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Så få da de skide pop up vinduer væk!

Helt ærligt, hvorfor skal der dukke pop up vinduer op, hver evigt eneste gang man killer på noget herinde?
jeg kunne forstår det kom i starten når man åbnede siden, så har man set det og gider ikke plages mere med det!
jeg ved godt at man bare kan installere en pop up killer, men altså ekperten - er det VIRKELIGT nødvændigt, bare for at kunne bruge jeres side lidt, uden at få et nervesammenbrud af de pop up vinduer?
ellers er det jo en dejligt service herinden.

Vh. Steffen
Avatar billede oktober Nybegynder
03. januar 2004 - 01:00 #1
dU kan bare installere en pop killer så har du ikke det problem længere hverken her eller andre steder.
Avatar billede s_f Nybegynder
03. januar 2004 - 01:02 #2
det ved ja da godt, det er mere et spørgsmål til admins af eksperten, HVORFOR? jeg fatter det ikke, det er ikke reklame det er terror ( groft sagt )
Avatar billede grunken Nybegynder
03. januar 2004 - 01:21 #3
betal 25 kr,- om måneden, eller svar nok og kom i top 100 :-)
Avatar billede s_f Nybegynder
03. januar 2004 - 01:23 #4
skal det virkeligt være nødvændigt? altså folk ser aligevel kun den reklame en gang, bagefter bliver man så træt af den at man lukker for den med det sammen.
Avatar billede limemedia Nybegynder
03. januar 2004 - 11:49 #5
grunken >> at være i top 100 ændrer ikke ved faktummet der er reklamer/popups
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. januar 2004 - 11:57 #6
Viste du f.eks. at jeg hader produktet Dell mere end de
fleste andre produkter i verden. Det skyldes de forbandede
spam popups på eksperten!

Spam reklamer kan virkelig skade et produkt, så marketingfolkene tænker
sig ikke særligt godt om.

Her sælges verdens dårligste computer udstyr -> http://www1.euro.dell.com

/per
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. januar 2004 - 13:29 #7
Som jeg skrev i http://www.eksperten.dk/spm/446365 :
Skift til en Opera eller Mozilla browser.. de har indbygget popup-blocker, plus mange andre dejlige funktioner.. Internet Explorer er skod.
Der er også en anden bruger her på eksperten, der har haft kontakt med jesperhaun (admins chef hos idg).. de arbejder vist på det.. eller også kan de ikke se problemet.. de kører vist selv med popup-blocker..

..og eksperten relaterede spm er gratis.. dvs, når du har fået svar på dit spm, lægger du selv et svar og accepterer det..
Avatar billede grunken Nybegynder
03. januar 2004 - 14:38 #8
ljweb >> jvf. http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=114, får de 100 topspringere hver måned et gratis pro abbonoment :-)

Og dette giver da mig mulighed for at vaske eksperten for bannere/popups :-)
Avatar billede limemedia Nybegynder
03. januar 2004 - 14:41 #9
grunken >> 100 topspringere har heller ikke meget at gøre med "top 100" listen herinde :) jeg har ligget top100 siden eksperten var barn, eneste pro var da jeg købte det for at prøve det. (måske fordi jeg er inaktiv *hihi*)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
03. januar 2004 - 15:05 #10
Hmm.. under "Reklame" punktet (hvis man har Pro), har man mulighederne:

[ ] Jeg ønsker at se reklamer i toppen (728x90).
[ ] Jeg ønsker at se reklamer i højre side.
[ ] Jeg ønsker at se reklamer ved spørgsmål.
[ ] Jeg ønsker at se reklamer i bunden af spørgsmål siderne.
[ ] Jeg ønsker at se reklamer i E-Mails.

Der står ikke noget om popups, og jeg mener faktisk at man får dem, selvom man er Pro-medlem.

Jeg har dog aldrig set en popup herinde, da jeg bruger Opera (har indbygget popup-blocker). Reklamerne er meldt fra (dvs, vises ikke) via "Reklamer"-punktet, da jeg har været (og er stadig) gratis-Pro-medlem siden september 2003 :)
Avatar billede exp Juniormester
03. januar 2004 - 19:29 #11
thesurfer >>
Jeg har PRO, og jeg har aldrig oplevet at Mozilla Firebird har advaret om en popup - ligeledes, hvis jeg benytter en anden comp, kun med fx IE, ser jeg heller ingen...
Avatar billede kenp Novice
04. januar 2004 - 11:36 #12
når man er pro, så behøver man ikke gøre noget ved popups de kommer bare ikke.
Avatar billede blyno Praktikant
04. januar 2004 - 11:58 #13
Efter min proabb. er udløbet har jeg haft samme problem.
Det kunne dog være rart med en udmelding på om det skal være sådan..
For hvis der skal komme en pop up for hver sidevisning (og det kan meget hurtigt blive mange), ja så må man tage action på dette med et popup stopper eller lign.
Men hvis det ikke er tilfældet, så kan det vel ikke være rigtigt at man skal installere en popup stopper for at bruge E. Men istedet bør man vel finde fejlen og rette denne.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 12:03 #14
Det var det her spm jeg refererede til: http://www.eksperten.dk/spm/432949
Avatar billede exp Juniormester
04. januar 2004 - 13:59 #15
blyno >>
Eller benytte Mozilla Firebird - med indbygget popup-stopper ;-)
Avatar billede limemedia Nybegynder
04. januar 2004 - 14:03 #16
måske er pointen ikke hvorledes man blokerer dem, men mere det fundamentale i at de er der - og i dét omfang det sker i
Avatar billede exp Juniormester
04. januar 2004 - 14:50 #17
i know ;-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. januar 2004 - 00:26 #18
Helt ærlig... jeg har selv stillet samme spørgsmål...
Og igen kommer aller jere forbandede svar. selv fra brugere som jeg respektere utrolig meget.
og det går ud over spørgsmålene, for det spørger "spørger" om er jo ikke en måde at stoppe dem på. det er at få admin til at indse at der er et problem... Jeg ved i et andet har IDG kommenteret... og dette er en fejl at de popups kommer... men hvorfor for de så ikke fejlene rettet... det kan da ikke passe at et så besøgt sted ikke kan få rettet en fejl som skræmmer MANGE brugere væk dagligt...
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. januar 2004 - 00:28 #19
Det vil være det samme hvis jeres bil fik en stor bule, så købte i jo ikke en ny vel? og i prøvede vel ikke på at ligge noget over det eller lappe den så problemet blev skjult?? I fik vel bulen rettet ud?
Avatar billede exp Juniormester
06. januar 2004 - 12:31 #20
Din sammenligning med bulen i bilen holder ikke.

Begrundelse?

Har du fået en bule i bilen, har du selv indflydelse på at bulen bliver rettet ud - det har du ikke her...
Så at benytte popup-stopper kan snarere sammenlignes med at pakke bilen ind i et tykt lag støddæmpende, og så ellers køre som man plejer ;-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. januar 2004 - 12:34 #21
Vi har da inflydelse.. lad os alle strejke :)

Ej ved godt samlingeningen ikke helt holder, men altså det var også mere fordi jeg var sur og træt og så skulle jeg lige ud med det... har irreteret mig så længe at de ikke kan få gjort noget ved det.
Avatar billede exp Juniormester
06. januar 2004 - 12:38 #22
Enig - nu er jeg så heldigvis pro, så jeg ser dem alligevel ikke...
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. januar 2004 - 12:39 #23
exp - ja det er jeg klar over... og vil da også gerne købe pro... gør det også så snart de har fået rettet det problem med de popups... nægter bare at købe pro for at stoppe popups.
Avatar billede s_f Nybegynder
06. januar 2004 - 12:39 #24
det er helt rigtigt det ljweb skriver, jeg kan sagtes finde ud af at få dem væk, det er mere det at eksperten ikke kan fatte at det irretere brugerne meget. jeg forstår godt at der skal sponsorer til, men med en pop up vinduen hver gang man klikker på noget er det lige lidt i overkanten.
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. januar 2004 - 12:42 #25
Sf - er 99% sikker på det er en fejl :) men om de for taget sig sammen til at rette det.. det tør jeg ikke sige... ´måske skal vi håbe på det bliver en julegave i år 2005, men kun hvis vi er optimistiske
Avatar billede exp Juniormester
06. januar 2004 - 13:18 #26
triple-x >>
Har kun betalt for én måned - resten er optjent ved at hjælpe herinde :-)

Med det sagt, så kan jeg da også indrømme, at jeg fortsat vil benytte mig af moz.firebird, skulle jeg ikke få tjent mit pro ind. Jeg har en generel afsky over for reklame-pop-up'er, og det er ikke kun på eksperten. De fjernes effektivt med firebird og et par extensions...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. januar 2004 - 14:28 #27
Første gang jeg så en af disse "få popups væk"-spm, blev jeg faktisk overrasket :)
Jeg vidste ikke at der var popups her på Eksperten.. Jeg mener at have kørt med browseren Opera, siden jeg oprettede min konto her på Eksperten, hvilket var torsdag 18. oktober 2001 17:01 (ifølge mit Point regnskab)..

Opera ( www.opera.com)  vs  Mozilla ( www.mozilla.org ):
Der er en reklame i Opera, som ikke er i Mozilla. Den er dog til at leve med.. selv med en opløsning på 1024x768 på en 15" skærm :) Måske endda i 800x600..
Opera fylder ca 25% af hvad Mozilla fylder.. Og det er inklusiv de funktioner, som Mozilla skal have installeret oveni installationen af selve Mozilla :)

Jeg har haft gratis-Pro-medlemskab siden september 2003 (ca 2 år efter oprettelsen af kontoen). Alligevel har jeg aldrig set en popup her på Eksperten.

Men, det her spm er ikke det eneste spm om popups her på Eksperten.. Jeg har set adskellige spm..
Den eneste grund, ifølge min mening, til at de stadig er der, er fordi Eksperten tjener penge på dem. Som jeg skrev i mit tidligere indlæg (03/01-2004 13:29:14), har brugeren reklamefridk talt med brugeren jesperhaun.
jesperhaun er CoAdmin her på Eksperten, og han er også Admins chef hos IDG.

Jeg har smækket nogle citater sammen, og hentet nogle kommentarer fra jesperhaun og reklamefridk.

Et par citater fra spm'et (vilkårelig rækkefølge):

jesperhaun: jeg får ikke "mange" popup'er
- Dvs, der er popups på Eksperten.dk..

jesperhaun: Jeg har fundet fejlen. Det skyldes, at chart.dk har opgraderet deres servere og ikke lavet deres P3P beskrivelser. Jeg har haft samme problem på mit private website, men den del har chart.dk klaret.
- Har chart.dk stadig ikke fikset det? Hvis nej, er deres kode fjernet?

reklamefridk: Jeg har nu 8 popups liggende, og den holder stadig på mit login... Hvis det er cookien forstår jeg ikke hvad der kan gøre at den ikke skrives rigtigt til denne pc.
- Er det cookie-koden der fejler? Hvis ja, burde det ikke være svært at fikse..

jesperhaun: Jeg har bedt vores salgsafdeling kigge på problemet med det samme.
- Det indlæg kom den 19/12-2003 kl 09:15:24..
- Dvs, enten kan de ikke finde ud det, ellers også vil de ikke fikse det..

reklamefridk: Tja, hvad skal man sige? Efter en måned popper de stadig op.... Gad vide om I går og tror at problemet er løst, jeg mener - hvis en kode har fejl så længe er den vel ikke længere end at man fjerner den... Hvad er mon argumentet for at fortsætte den, eneste forskel fra før og nu er at det nu er forskellige reklamer som popper op, så salget af den kode går vel som guld?? og det forstås jo med alle hits de får. Tsk tsk.
- Hvor lang tid kan det ta' at finde ud af, at noget kode fejler og skal rettes/fjernes?

Her er nogle uddrag af spm'et.. læs evt: http://www.eksperten.dk/spm/432949 :

*** Kommunikation mellem reklamefridk og jesperhaun ***

reklamefridks spm (Oprettet 27/11 2003 Tidspunkt 01:06:41)>
Jeg har lige fjernet Zone Alarm og dermed også min popup blocker. Jeg får nu utallige popups når jeg besøger Eksperten.dk, faktisk en ny (samme reklame) hver gang jeg klikker på et link. Det kan vel ikke være meningen?

Jeg har nu 12 styks liggende, fordi jeg har bladret rundt i de spgs. jeg deltager i.

Har jeg mon en bug liggende - eller er det bare blevet sådan?

---

Kommentar: jesperhaun
Jeg har fundet fejlen. Det skyldes, at chart.dk har opgraderet deres servere og ikke lavet deres P3P beskrivelser. Jeg har haft samme problem på mit private website, men den del har chart.dk klaret. Vi får det ordnet i dag. Hvis chart.dk ikke løser det, fjerner vi deres kode.

Problemet er, at en stadard IE blokerer cookies, der ikke har P3P, og det er disse cookies, der styrer pop-ups.

/

Jesper Bille Haun

---

Accepteret svar: reklamefridk
Point : 0
Ok, tak Jesper! Jeg er glad for at høre at det er en fejl som der kan gøres noget ved. Beklager hvis mine indlæg fik en negativ klang - men det var nu møjirriterende..

Jeg lukker lige efter mig

---

Kommentar: reklamefridk
til orientering vil jeg da lige nævne at problemet stadig eksisterer, kan jeg se nu hvor jeg sidder ved en maskine uden popup blocker..

---

Kommentar: reklamefridk
Tja - popups vælter stadig frem, uanset hvordan explorer er indstillet. Sker der noget i sagen Jesper?

Jeg overvejede før dette opstod at blive pro-medlem for at støtte eksperten, det vi jeg ganske enkelt ikke under disse forhold, jeg mener jeres reklamering er blevet umoralsk o selvmodsigende.

Havde forventet noget handling på det

---

Kommentar: jesperhaun
Det undrer mig meget. Vi har ikke fundet nogen fejl, og jeg får ikke "mange" popup'er. Er I/du sikre på, at browseren ikke er sat til at blokere vore cookies? Det vil nemlig gøre, at der kommer popup for stort set hver eneste sidevisning.

---

Kommentar: reklamefridk
Nu er mange selvfølgelig et relativt begreb, for et site som dette syntes jeg én af den slags popups er for mange. Jeg har bevæget mig til dette spgs fra hovedsiden og har nu 4 popups liggende, reklamer fra Dell, et for hvert klik. Dette gælder for alle vores pc,er her på mit arbejde - og fra min egen derhjemme hvis jeg slår popup-killeren fra.

Ang. jeres cookie, så virker mit login jo fint nok og der ligger en cookie fra jer hvor den skal. Så medmindre der skal være en særlig cookie til dette tror jeg ikke det er årsagen.

Det virkede som om de var væk i en periode her i formiddags, har I evt. haft ænderede indstillinger på det tidspunkt?

Jeg kan sige at alle indstillinger står til default i IE og vi ikke har sat nogle ekstra sikkerhedsindstillinger til i firewall eller lignende

---

Kommentar: reklamefridk
En anden ting undrer mig ang. mit spørgsmål her - det kommer tilsyneladende ikke i listen på forsiden over seneste indlæg. Er det sådan at spgs. vedrørende ikke florerer på seneste indlæg listen? - Jeg har nu 8 popups liggende, og den holder stadig på mit login... Hvis det er cookien forstår jeg ikke hvad der kan gøre at den ikke skrives rigtigt til denne pc.

---

Kommentar: jesperhaun
Jeg må desværre erkende, at vi har problemer. I går kom der for mange popup'er i en periode, og det gør der også lige nu. Jeg har bedt vores salgsafdeling kigge på problemet med det samme. Jeg beklager.

Jesper Bille Haun
IDG Danmark

---

Kommentar: reklamefridk
Hej Jesper,

Ok det lyder godt. Hvis jeg må komme med et forslag, så ville det være at én fra jeres team permanent selv kørte uden popup stopper, så havde I en chance for at opdage problemet med det samme. Men da popups jo er så sk... irriterende er der jo nok ikke nogen der vil det..

Håber I finder er fornuftig løsnig til den kode som åbenbart er nødvendig for at IDG kan drive eksperten økonomisk

---

Kommentar: reklamefridk
Tja, hvad skal man sige? Efter en måned popper de stadig op.

Hvorfor fremkommer indlægget her ikke på forsiden?

Jeg må indrømme at jeg ikke kan tage det her seriøst længere.
Gad vide om I går og tror at problemet er løst, jeg mener - hvis en kode har fejl så længe er den vel ikke længere end at man fjerner den...

Hvad er mon argumentet for at fortsætte den, eneste forskel fra før og nu er at det nu er forskellige reklamer som popper op, så salget af den kode går vel som guld?? og det forstås jo med alle hits de får. Tsk tsk.
Avatar billede Lars Søndergaard Nybegynder
09. januar 2004 - 21:57 #28
popups er uetisk og ligeså generende og tidkrævende som spam...

det er USERIØST at have popups på et website.

STRAM OP !!!
Avatar billede s_f Nybegynder
07. marts 2004 - 13:07 #29
.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. marts 2004 - 16:38 #30
Man kunne jo gøre det, at man skifter til Mozilla Firefox (indbygget popup-blocker), og læser denne guide:
http://texturizer.net/firefox/adblock.html

Beskrivelse af linket:
"Blocking Advertisement

Advertisements on websites are annoying, often breaking up text and flashing to get your attention. To stop about 99% of the ads on the internet from even showing, add the following code to your userContent.css file]" (læs reste på siden)