Avatar billede lmborch Nybegynder
19. december 2003 - 13:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejl i database forbindelsen

Jeg har en side Webside som kører lokalt.

Da jeg imorges ville ind og se på min side fik jeg følgende fejltype, Siden virdede fint dagen før:
*****************
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der opstod en  disk- eller netværksfejl.
forside.asp, line 8
*****************

Linje 6: Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Linje 7: DSN98 = "DSN=frits"
Linje 8: Conn.Open DSN98

Jeg mener at problemet ligger i DSN forbindelsen

Hvordan løser jeg problemet
Avatar billede l_otto Nybegynder
19. december 2003 - 13:38 #1
er det ikke din udbyder der er nede ?
Avatar billede lmborch Nybegynder
19. december 2003 - 13:46 #2
Jeg bryger lokal server Microsoft ISS 5.0
Avatar billede l_otto Nybegynder
19. december 2003 - 13:47 #3
har du prøvet andre forbindelser ? altså andre sider du har lavet ?
Avatar billede lmborch Nybegynder
19. december 2003 - 15:00 #4
Ja, og de virker fint, men kun dem som ikke skal hente data i access Databasen
Avatar billede l_otto Nybegynder
19. december 2003 - 15:02 #5
prøv at hiv din db ned og slet den fra serveren og så læg den op igen
Avatar billede lmborch Nybegynder
19. december 2003 - 15:07 #6
Det hjalp ikke.
Men jeg har databasen liggende udenfor Webscope og forbindelsen er via System-DSN som er sat op i Kontrolpanel-Administration-Datakilder(ODBC).

Jeg har den rigtige en kopi af min side liggende på en anden server som kan ses globalt og her virker siden helt fint. Indholdet og opsætningen er ens.
Avatar billede l_otto Nybegynder
19. december 2003 - 15:09 #7
hhhmmm jeg ok, så er den svært,, du har jo genstartet pc ik ? :-)(
Avatar billede lmborch Nybegynder
19. december 2003 - 15:10 #8
Jo, op til flere gange..
Avatar billede l_otto Nybegynder
19. december 2003 - 15:12 #9
ja så må det være nisserne.. :-)
Avatar billede lmborch Nybegynder
05. januar 2004 - 11:38 #10
Jeg har nu løst problemet:

Problemet skyldes at jeg slettede mappen TEMP.
Da jeg gendannede mappen via Papirkurven ophørte problemtet.
Jeg har læst mig til at der mappen Temp bruges til at gemme info om DSN forbindelsen.
Avatar billede l_otto Nybegynder
05. januar 2004 - 11:50 #11
ok, ja den havde jeg ikke hørt om før.... egenligt mærkeligt det fungere på den måde... nå men ok