Avatar billede mouse Nybegynder
18. december 2003 - 12:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

AGPx4 vs AGPx8

Jeg har et GefFoce Ti 4200 AGPx8, Men mit bundkort har kun AGPx4, men det køre fint sammen.

Jeg overvejer at købe nyt bundkort med AGPx8 på, min spørgsmål er så om det kan betale sig? Vil jeg kunne mærke forskellen fra AGPx4 til AGPx8 ??
Avatar billede peet-49 Novice
18. december 2003 - 12:42 #1
Du fordobler overførselshastigheden.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
18. december 2003 - 12:51 #2
Ja, man kan godt mærke det ved at billedet bliver "mere flydende", altså hastigheden øges - på overførslen fra Bundkortet til Grafikkortet. Så det bliver altså til den bedre del du mærker forskellen ;)
Avatar billede peet-49 Novice
18. december 2003 - 12:53 #3
Til det daglige brug, vil du ikke mærke den store forskel, men i grafik og spil, vil der være forskel.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
18. december 2003 - 13:05 #4
Det er ikke nogen mærkbar forskel. Du får ikke pludselig dobbelt så mange FPS i dine spil. Du vil kunne måle en stigning i ydelse, men det er ikke mere end 2 - 4%

Læs f.eks. konklusionen på denne artikel: http://www.hardwarezone.com/articles/articles.hwz?cid=3&aid=604&page=6
Avatar billede mufoxe Nybegynder
18. december 2003 - 13:07 #5
Med andre ord ikke noget, som vil gøre din oplevelse af et givent spil bedre. Du vil på ingen måde kunne mærke en stigning på 1%.
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
18. december 2003 - 16:02 #6
jeg har så godt nok oplevet at jeg får flere points UDEN agp8x, altså med 4x... tror det er volten...  agp8x for jo kun 1.5v (tror jeg nok)... og når det er OC'et er volt jo vigtig... hehe