Avatar billede c-holst Novice
10. december 2003 - 15:03 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

ingen konkurencer på Eksperten.dk

er det et princip, at der aldrig nogen konkurencer eller lignende på Eksperten.

Ikke fordi jeg specielt savner det, men jeg kom bare til at tænke over det, og kan sagtens komme i tanke om mange grunde til at det netop ikke er der.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. december 2003 - 15:09 #1
Jeg tror ikke det som sådan er et princip. Jeg tror snarere det har noget at gøre med administrative resurser. Eksperten administreres i det daglige af én person - nemlig Jacob/Admin. Dette arbejde levner ganske enkelt ikke tid til også at arrangere konkurrencer, udtrække vindere osv.

Men ideen med konkurrencer er umiddelbart god. Det ville dog kræve et modul, så konkurrencer eventuelt kunne administreres af en person dedikeret til denne opgave.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
10. december 2003 - 15:11 #2
Det ser ud til at det har vaeret provet, men ikke er tilladt ?

http://www.eksperten.dk/spm/210504
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 15:19 #3
Kunne da været fedt at de trak lod om et par måneders gratis abonnement på et IT blad :-))
Avatar billede cdc Novice
10. december 2003 - 15:43 #4
Jeg synes det ville være fedt, hvis man i opgave kategorien kunne lave en konkurrence om at lave flotte eksperten wallpapers, som man så kunne bruge.
Hver måned kunne man lave et nyt, og præmien kunne være gratis promedlemskab i en måned eller en flaske vin eller to, jeg ville da gærne være den første til at sponse sådan en opgave med et promedlemskab eller et pr. flasker vin hvis det var.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. december 2003 - 15:47 #5
Vin er nok ingen god ide, med de mange unge brugere af sitet her :)

Promedlemsskab er heller ikke optimalt. De fleste potentielle deltagere af sådanne konkurrencer er vist i forvejen de der vinder promedlemskaber ved at være blandt top100 hver måned.

Men man kunne måske forestille sig noget Eksperten merchandise som præmier. Feks. T-shirts, krus osv. Og så naturligvis abonnementer på IDG's øvrige produkter.
Avatar billede cdc Novice
10. december 2003 - 15:52 #6
nanoq--> enig... :o) Var bare et skud fra hoften. Ville da være fedt med en T-shirt, Polo, krus, musemåtte what ever :o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. december 2003 - 15:58 #7
Vi har i flash kategorien holdt nogle interne konkurrencer med større og mindre held, men det kan være ganske hyggeligt.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. december 2003 - 16:01 #9
Se det er konkurrencer - Linket bjornicle har smidt er jo bare et forsøg på reklame
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. december 2003 - 16:04 #10
Specielt resultaterne fra ur-konkurrencer var imponerende : http://www.haiku.dk/eksperten/ - Her fik vi oven i købet 3-4 svenske flashere til at deltage også.

http://www.eksperten.dk/spm/251921
http://www.eksperten.dk/spm/254929
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. december 2003 - 16:08 #11
og vinderen af ur konkurrencen hvis nogle ikke gider læse det hele igennem
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. december 2003 - 16:12 #12
Nåja præmien i flash kategorien er som altid.... æren.

Og så var det vidst nok spam fra mig :))
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 16:29 #13
Hvadså os nørder der ikke har programmere :))
Avatar billede cdc Novice
10. december 2003 - 16:55 #14
så kan man lave en loddtrækkning ud fra de der stemmer på vinderen som også får en præmie, skulle jo nødig være således at koderne ikke kan deltage og vinde noget.
Ellers kan man vel lave en konkurrence om hvem der laver den fedeste shop løsning i asp/php :o)))))))
Avatar billede NanoQ Nybegynder
10. december 2003 - 17:00 #15
Naahh... så hellere hvem der laver det sikreste scenarie bestående af servere (blandet Win2K, NT, Unix, Netware og Mac miljø), intelligente switche, routere, firewall. Naturligvis med mulighed for VPN tilslutning eksternt fra.... ;)
Avatar billede c-holst Novice
10. december 2003 - 19:42 #16
sikke mange gode kommentarer. Jeg forestiller mig bestemt heller ikke store flotte præmier, men snarere at fokussen bliver lidt sjov og evt som foreslået med et vist gran af seriøsitet indblandet

Ebruger.dk er måske også et mere passende site at køre den slags i, men så er det jo heller ikke på eksperten...Der foregår tingene så af og til i laveste gear, i hvert fald hvad angår teknisk seriøsitet.
Avatar billede c-holst Novice
10. december 2003 - 20:52 #17
og hvorfor er der egentligt ikke bare et lille diskret link til ebruger.dk Det er da det eneste site der relaterer sig til eksperten på den måde ikke?
Avatar billede c-holst Novice
10. december 2003 - 20:55 #18
og den t-shirt kunne godt blive det næste hit. Har i fx set dem med POLK HIGH og No Man. Det må være tiden med en flot lyseblå en med det hvide logo på, og så teksten " Er du også nørd"
Avatar billede double-g Juniormester
10. december 2003 - 21:07 #19
Årets julekonkurrence.

http://www.eksperten.dk/spm/426758

Der er godt nok ikke mange deltagende endnu, men der er jo også læææænge til jul endnu. :-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. december 2003 - 08:26 #20
T-shirts HAR eksisteret. Jeg er selv ejer af et eksemplar, med det gamle E logo. Netop en fin lyseblå én ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. december 2003 - 08:44 #21
Yeah manner jeg har oxo sårn en retro ting...
Avatar billede exp Juniormester
11. december 2003 - 12:47 #23
Der er da også en konkurrence på test.exp.dk...:
http://test.exp.dk/enyt.phtml?id=3
Avatar billede c-holst Novice
13. december 2003 - 22:30 #24
kan vist godt lukke.
ser om jeg kan udtænke lidt også