Avatar billede stuf99 Nybegynder
19. november 2003 - 17:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Save er frame

Dette er frustrende! Jeg har lavet en frame. navngivet "frameset.html". Dertil linker jeg til 3 html filer. Når jeg ændre i frameset.html, da kan jeg ikke gemme ændringen. Når jeg laver en F12 åbner den "Save as" hvorfor? Alt er gemt!
Avatar billede stuf99 Nybegynder
19. november 2003 - 17:27 #1
En anden lille detalje...Nu prøver jeg at lukke DW, men finder at jeg skal lukke XXX antal untitled sider, hvad sker der?
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
19. november 2003 - 17:41 #2
Dreamweaver vil vel bekræfte lukning af dine frame. Et godt tip: frames sucks! Lad være med at bruge frames.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. november 2003 - 17:42 #3
Du kan ikke bruge F12 til at prewieve framesets med, DW understøtter det bare ikke. Upload hele skidtet til server og kald selv sit frame set i din browser.

Alle de Untitled sider du skal lukke er nogen DW opretter når du laver et Frame set, og ikke har defineret nogen anden side til at åbne i de forskellige frames.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. november 2003 - 17:43 #4
Dw vil næste gang du åbner dit frameset, igen lave disse Untitled sider, medmindre at du har defineret nogen sider i dit frameset
Avatar billede miss-g Seniormester
19. november 2003 - 23:27 #5
Jeg synes du Dreamweaver viser frames fint med F12.

Du har formentlig gemt noget forkert.

Du har lavet 3 frames. Du gemmer således:

frame 1 = top.htm
frame 2 = forside.htm
frame 3 = bund.htm

Dernest skal dit frameset gemmes og det plejer at hedde index.htm.
I framesettet skal du huske at skrive en titel - det der vises øverst i browseren.

For at få fat i framesettet klikker du på én af de grå linier som adskiller frames´ne. Kan du ikke se de grå linier, går du i menuen - view - visual aids - frame borders (så kommer de frem).

Håber det var til at forstå.

Hvis det fortsat driller, så prøv at lukke programmet og starte det op igen. Mit program driller også af og til :-)

Miss-G
Avatar billede stuf99 Nybegynder
20. november 2003 - 14:01 #6
Forfra. Framesættet virker godt nok i preview! Ingen fejl her! Retter jeg i frameset.html, da har jeg dog ikke mulighed for at bruge CTRL+S, gør jeg det får jeg boksen til save as frem. Dog kan jeg gemme den ved at sige SAVE ALL FRAMES. Hvorfor?
Mit andet problem ligger i starten er DW. Når jeg starter DW åbner den et uendelig antal untitled sider. Jeg kan kun lukke DW ved at slå programmet ned via CTRL+ALT+DEL. Prøver jeg at lukke almindeligt, så kan jeg blive ved med at lukke untitledXXX i en evighed. Jeg nåede untitled112 før jeg fik nok.
Er dette en fejl, eller kan man et eller andet sted i DW definere hvor mange untitled sider der skal startes?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
20. november 2003 - 18:17 #7
Frames previewes, Ok jeg husker bare dengang jeg sad med DW3 at de skulle prewiev'es lokalt eller sådant noget.......bruge ikke frames mere selv....

Det lyder noget mystisk med de Untitled sider.

En søgning på MM's support sider på "untitled" gav ikke noget brugbart resultat.

Måske en ominstallering af DW er på plads?? men alle program mapper tilhørende DW inden du installere det igen.

Hvis du har installeret nogle Extensions her på det sidste skal du lige være opmærksomme på dem, måske en af dem har en fejl som gør at en eller anden Variabel i DW tager helt af og bare åbner den ene untitled side efter den anden.
Avatar billede stuf99 Nybegynder
22. november 2003 - 14:17 #8
Det hjalp at af- og installere det igen. Besynderligt...hmmm..Nå sådan er det nok bare nogen gange.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
22. november 2003 - 15:03 #9
Shit happends, men det var godt at det hjalp :-)
Tak for points