Avatar billede oyvindmyrseth Nybegynder
10. november 2003 - 12:12 Der er 2 kommentarer

MODIFY FILE encountered operating system error 112

Hei!
Jeg forsøker å kjøre et script som skal opprette en ny database og legge inn tabeller osv. Allerede ved første linje kommer nevnte feilmelding: "MODIFY FILE encountered operating system error 112 (Det er ikke nok plass på disken)"
Jeg er rimelig sikker på at det er nok plass på disken. Hva kan være problemet?
Følgende kommando feiler:

CREATE DATABASE [SALESData]  ON (NAME = N'SALESData', FILENAME = N'C:\Programfiler\Microsoft SQL Server\MSSQL\Data\SALESData_7.mdf' , SIZE = 64, FILEGROWTH = 10%) LOG ON (NAME = N'SALESDataLog', FILENAME = N'C:\Programfiler\Microsoft SQL Server\MSSQL\Data\SALESDataLog_7.ldf' , SIZE = 11927, FILEGROWTH = 10%)
Avatar billede venne Nybegynder
10. november 2003 - 12:44 #1
Du beder om en datafil på 64 MB og en transaktionslog på næsten 12 GB. Har du 12 GB fri plads? Og skal den virkelig være 12 GB fra starten?
Avatar billede oyvindmyrseth Nybegynder
10. november 2003 - 13:02 #2
Pinlig.... Den overså jeg. Takk for hintet :-)