Avatar billede m_nielsen Nybegynder
04. november 2003 - 14:36 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

ÆØÅ gemmes ikke i database

Hvad går der galt, når ÆØÅ ikke gemmes i access-databasen, når en formular er blevet udfyldt? Der kommer ikke engang mystiske tegn - ÆØÅ vises simpelthen ikke.

ASP-siderne med tilhørende access-database har virket perfekt, men det hele blev flyttet til et andet website på samme server, og nu bliver ÆØÅ ikke gemt, når formularerne bliver udfyldt. Er der en opsætning i IIS, som kan være anderledes?

Siderne vises normalt - uden fejlmeddelelse eller noget. Der mangler bare ÆØÅ'er i teksten (og i databasen). Siderne viser fint ÆØÅ på det gamle website.
Avatar billede medions Nybegynder
04. november 2003 - 14:52 #1
Hmm du tror ikke dine tegn bliver HTMLEncoded inden de kommer ind i databasen? Ellers hvordan ser tegnene ud?!

Hvis du et sted ser der står:
Server.HTMLEncode()

Så prøv at fjern det, det kna være orsagen.

//>Rune
Avatar billede smirnoff Nybegynder
04. november 2003 - 16:19 #2
det har ikke noget med Unicode vs Latin-1 at gøre ??
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2003 - 16:24 #3
Hvis du vil lave så de kun kan bruge nogle bestemte tegn, så har jeg et script som du kan bruge. Så kan de eksempel kun skrive alle tal, alle bokstaver, og normalt tegn (!?,.) kan dog ændres!
Avatar billede m_nielsen Nybegynder
04. november 2003 - 17:36 #4
Men det virker jo på samme server - uden at der er ændret i kode??
Siderne + database er jo kun blevet kopieret til en anden mappe på samme drev, samme server, samme IIS, men et andet website. Så det er ret mystisk.
Avatar billede m_nielsen Nybegynder
09. november 2006 - 20:31 #5
.
Avatar billede m_nielsen Nybegynder
09. november 2006 - 20:32 #6
Tager selv point pga. manglende løsning i sin tid.