Avatar billede steffen2003 Nybegynder
24. oktober 2003 - 20:03 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Digital kamera tests

Hej!

Hvor finder jeg de bedste og mest seriøse tests af digital kamera!

Der ligger mange tests på nettet men de flere er forældede og uaktuelle (udgåede modeller), der kommer jo hele tiden nye kameraer på markedet!

Jeg er specielt ude efter et kvalitets kamera på 4-5 pixel og med mindst 4x Optisk Zoom

Hvad skal jeg købe?

mvh
Steffen
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
24. oktober 2003 - 20:09 #1
well... dpreview.com  har nogle gode reviews og er nogenlunde hurtige hvad angår nye kameraer. Ellers kan du kigge på www.steves-digicams.com eller www.dcresource.com

Det er lidt svært at fortælle dig hvilket kamera du skal købe, når du ikke skriver hvor mange penge du vil bruge og hvad du skal bruge det til osv.

Der er jo en del lige i den klasse, fx: Sony F717, nikon 5400, Canon G3/G5, Nikon 5700, Canon S45/S50.
Eller Canon 300D hvis du vil have et digalt spejlreflex til små penge.
Avatar billede djtj Novice
24. oktober 2003 - 20:10 #2
Jeg tror http://www.dpreview.com/ lige er noget for dig.

djtj
Avatar billede djtj Novice
24. oktober 2003 - 20:10 #3
Jeg tror http://www.dpreview.com/ lige er noget for dig.

djtj
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. oktober 2003 - 20:11 #4
Det gør du her

http://www.dpreview.com

På dette site kan du finde fora for enkeltkamera med previews og andet

her kan du sammenligne kameraet
http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

Dpreview er simpelthen det bedste site hvis du skal købe digitalt og senere hvis du skal have råd og vejledning
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. oktober 2003 - 01:29 #5
Det absolut bedste website på internettet: http://www.imaging-resource.com/DIGCAM01.HTM

Desuden kan du sammenligne billeder og tekniske mellem de enkelte digitalkameraer info via linket:

http://www.imaging-resource.com/CAMDB/compare_cameras.php

/per
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
25. oktober 2003 - 12:09 #6
Hoejrup: hvorfor er imaging resource det bedste website?  Efter hvad jeg kan se er dpreview mere grundige i deres anmeldelser. Desuden kan man i deres forum finde TONSVIS af information og tips, langt mere end på noget andet forum.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. oktober 2003 - 12:28 #7
gizmo-gizmo>Kan du finde nogen billeder taget med digitalkamera på dpreview? Billederne siger mere end 1000 ord!

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. oktober 2003 - 12:30 #8
gizmo-gizmo> Gammelt ordsprog: Et billede siger mere end 1000 ord.  Desuden er billederne taget af prof. fotografer, så du får et objektivt billede af digitalkameraet tekniske formåen.

/per
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
25. oktober 2003 - 12:33 #9
hoejrup: Jada, der er galleri til alle de kameraer der er anmeldt. Nogen gange flere gallerier
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. oktober 2003 - 13:00 #10
gizmo-gizmo>Jeg har lige undersøgt det. Det virker som om dpreview er et amatør website, sammenlignet med imaging resource.

/per
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
25. oktober 2003 - 13:08 #11
hoejrup: hehehe, amatør website. Det er simpelthen forkert at sige det. Det er et af de mest respekterede websites for kameraer. Hvilken del mener du der virker amatør agtig?
Avatar billede guanche Nybegynder
26. oktober 2003 - 11:15 #12
ude på www.fotokritik.dk

hvis du vælger kameraer i venstre side så får du en liste over kameraer som brugerne på siden har så kan du samtidig se billeder der er taget med det kamera du ønsker

der er desuden et debat forum på siden så du kan stille din spørgsmål