Avatar billede tejs Nybegynder
09. oktober 2003 - 09:21 Der er 12 kommentarer

Undgå pagebreak i tr

Hej

Jeg har en lang liste som skal printes ud, men jeg vil meget gerne undgå at siden bryder midt i en række (tr) - kan det undgåes..? evt. med Css

MVH
Tejs
Avatar billede cdc Novice
09. oktober 2003 - 09:30 #1
hvad med at sette et page break der du vil have det:

<div style="page-break-before:always">
din text på ny side
</div>
Avatar billede tejs Nybegynder
09. oktober 2003 - 09:39 #2
Listen bliver lavet ud fra en database og jeg kan ikke vide hvor jeg skal sætte page-breakene..
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2003 - 19:46 #3
<ole>

Så er der ikke nogen, der kan vide det - heller ikke brugerens browser  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede tejs Nybegynder
09. oktober 2003 - 21:40 #4
Det er ikke helt rigtigt.

Hvis jeg gør som /cdc skriver vil der være et sideskift før hver div-tag. Da der er tale om en enkelt stor table vil det ikke give noget resultat. Hvis jeg derimod lavede en tabel i en div for hvor række og stadig gjorde som /cdc siger, så ville jeg kun få en række pr. side - heller ikke godt..!

Det jeg er interesseret i er at gøre sådan at der ikke kommer et pagebreak midt i en række, så en linie a teksten i tr'en står på side 1, men resten er på side 2, men at page-breakene kommer imellem tr'ene.

Jeg har fundet 100 sider hvor CSS-funktionen beskrives, men ikke et eneste eksempel på hvordan det virker i praksis. Det ville være godt at kunne se et eksempel.

Jeg ved desuden at det er muligt i XML, men det er ikke lige den vej jeg ville gå, så jeg ville høre om der var nogen der kendte til en anden måde at løse problemet på.
Avatar billede cdc Novice
09. oktober 2003 - 21:55 #5
Nu kender jeg ikke så meget til kode i asp/php, men ville det ikke være muligt at lave en pagebrak, i forbindelse med en paging ?
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2003 - 22:12 #6
Jo, det er faktisk temmelig korrekt  :)
Bagenden ved ikke noget om, hvad tekst fylder. Det er jo op til front-end formateringen ... og i visse tilfælde brugerens opsætning af browseren.

Hvad er det i XML, du mener vil kunne hjælpe dig her?
/mvh
Avatar billede tejs Nybegynder
10. oktober 2003 - 15:44 #7
Det er faktisk temmelig ukorrekt! :o)
Brugerens browser kan sagtens vide hvornår der er pagebreak, den laver det selv. Det er desuden muligt med CSS at angive at klienten skal undgå at lave pagebreak i bestemt områder. Jeg har kun set dokumentationen på det og ikke nogen eksempler - det må betyde at det er temmelig svært at få til at fungere, eller at der er fejl i CSS.
Avatar billede olebole Juniormester
10. oktober 2003 - 17:12 #8
Jamen, hvis jeg tager fejl, har du jo ingen problemer  :D
Du kan ikke dele en udskrift midt i en TR. Hvis du mener, du har set dokumentation på det, vil jeg da frygtelig gerne se det  :)
/mvh
Avatar billede tejs Nybegynder
10. oktober 2003 - 22:22 #9
Så er det jo fordi ikke vil forstå mig..
Problemet er jo at jeg ikke kan finde et fungerende eksempel..!!!

http://www.legrady.ca/TutRef/WWW/PageBreak.html
Avatar billede olebole Juniormester
10. oktober 2003 - 22:52 #10
*LoooL* jamen, hvis vi ikke vil forstå dig, må du jo få hjælp et andet sted
Avatar billede roenving Novice
11. oktober 2003 - 06:03 #11
Det lyder som om der ikke findes et absolut på denne her, for med forskellige output kan du ikke lave absolutter, men her er den ultaimative reference til hvad man _kan_ gøre:

http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/page.html#page-box
Avatar billede lmborch Nybegynder
03. februar 2004 - 10:15 #12
Har du løst problemet, Tejs?

Jeg har samme problem, men kan ikke løse det