Avatar billede ouha Nybegynder
08. oktober 2003 - 20:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

address book

Hej,

Efter at have klikket deny til "everyone" Global address list  permissions, kan jeg ikke se nogen adresse lister (global os.v) i ESM ( exchange system manager)

Nogen der ved hvordan jeg tilføjer dem igen ?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 22:56 #1
Du kan bruge ADSI Edit.
Du skal have instaleret Suport Tools først. W2K-CD:\SUPPORT\TOOLS
Start en MMC.
Klik på menuen Concole >Add/remove Snap-in...
Klik Add...
Marker ADSI Edit, klik Add, klik Close.
Klik OK.

Højreklik på ADSI Edit >Connect to...
I dropdownboxen, under Naming Context: vælg Configuration Container, klik OK.

Naviger til:
ADSI Edit >Configuration Container >CN=Configuration >CN=Services >CN=Microsoft Exchange >CN=Dit_Domæne >CN=All Global Address >CN=Global Address Lists.

Højreklik >Properties.
Fanebladet Security.

Du ved vist godt selv, hvad du skal gøre her.

:-)
Avatar billede ouha Nybegynder
08. oktober 2003 - 23:13 #2
mangler CN=All Global Address, kan jeg tilføje den ?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 23:23 #3
Hvis du har Global Address Lists i Exchange System Manager. Så skal du også have den, i den sti jeg har beskrivet. Kontroler en gang til, fra roden, at du er det rigtige sted.

:-)
Avatar billede ouha Nybegynder
08. oktober 2003 - 23:26 #4
jeg har ikke Global address list eller den anden i exchange system manager ,-(.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 23:30 #5
Det var da ellers det du skrev i dit spørgsmål, hvis jeg da har læst det rigtigt. Hvor er det du har sat deny til everyone?

:-)
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 23:32 #6
Har du All Global Address Lists i Exchange System Manager?
Avatar billede ouha Nybegynder
08. oktober 2003 - 23:35 #7
hmn har nok været under "All Global Address lists"  kan ikke 100% huske da det jo pludselig forsvandt ,.-(...  og nu har jeg intet andet end offline address list i "esm" og det kan jeg jo ikke bruge til så meget..

Men ja inde i outlook har jeg global address list o.s.v...
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 23:44 #8
Det gør det lidt svært.
Prøv at starte her:
ADSI Edit >Configuration Container >CN=Configuration >CN=Services >CN=Microsoft Exchange
Se om der er deny til everyone, hvis der er så fjern hakket i deny.
Tag alle under objekter med.
:-)
Avatar billede ouha Nybegynder
08. oktober 2003 - 23:52 #9
Coolios  det gav gevinst ,.-)  Tusind tak for hjælpen  !!!!
Avatar billede ouha Nybegynder
08. oktober 2003 - 23:52 #10
lukker
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 23:54 #11
Det var da ikke særligt pænt at ta' pointene selv!
Kunne du ikke bruge noget af det?
:-(
Avatar billede ouha Nybegynder
08. oktober 2003 - 23:57 #12
hows fejl sorry ,.)  hvordan dælen laver jeg lige det om :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 23:58 #13
Lav et nyt spørgsmål, der henviser til dette.