Avatar billede reklamefridk Nybegynder
26. september 2003 - 15:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Accepteret svar / Pro-medlemskab

Hej, har lige 2 ting jeg gerne vil vende ang. Eksperten:

1) Jeg har nu brugt Eksperten nogle måneder og det er jo et fantastisk sted! Jeg er en flittig bruger af søgemaskinen og finder de fleste svar gennem den. Jeg har dog en bøn til løsningen af et problem som jeg tror bliver større og større med tiden. Blandt søgeresultaterne under "resultater med accepteret svar" finder man flere og flere spgs. som der ikke reelt er et svar på, fordi spørgeren selv har svaret, enten fordi ingen har et svar, eller fordi spørger er blevet utålmodig. Mit forslag er derfor at man som spørger får en anden mulighed for at lukke sit spørgsmål end ved selv at accepteret svaret, men som virker på samme måde (altså at han får pointene tilbage) Evt. ved at opfinde en ny farve flag sammen med muligheden for at angive det som "Lukket, da svar ikke er fundet", således at man kan sortere de søgeresultater fra.

2) Desuden overvejer jeg at oprette mig som pro-medlem, mest fordi jeg gerne vil støtte Eksperten (reklamerne blokker jeg alligevel) Men jeg syntes jeg er i det dilemma, at jeg ikke kan tilkende mig etiketten "Pro" i denne sammenhæng, det associerer jo meget i retning af et "medlemskab" af den "hårde" kerne af ekspertbrugere. Ikke fordi jeg ikke gerne vil hjælpe andre hvis jeg har noget at bidrage med, men fordi jeg må tilstå at jeg nok mest vil komme til at spørge her, da andre som regel vil have en bedre og mere præcis løsning end jeg kan fremkomme med. Det er måske noget ordkløveri jeg har rodet mig ud i her, men vil dog alligevel foreslå en anden mulighed som jeg godt er klar over kommer lidt på kant med Ekspertens oprindelige koncept. Well, for mit eget vedkommende ville det være fantastisk hvis jeg kunne tilmelde mig som en slags Pseudo-pro-medlem hvor jeg i stedet for avancerede muligheder måske fik lidt ekstra point at gøre godt med, da jeg ikke har den store mulighed tjene nogle, medmindre jeg ræser rundt i nyoprettede spørgsmål og forsøger at være hurtigst med en løsning, som måske kunne være meget bedre af en af de "rigtige" eksperter. På den anden side ville det være et rigtig godt incitament for at slippe de 25 kr. om måneden, da jeg allerede er ved at være noget "fattig" herinde. Og jeg er lige startet på at lære asp, så jeg skal nok få brug for dem :)

Jeg håber ikke sidste forslag støder nogen af entuitasterne, det er skam ment i bedste henseende for Eksperten...
Avatar billede grunken Nybegynder
26. september 2003 - 15:27 #1
1) jeg troede ikke at man kunne finde spørgsmål der er accepteret af opretter selv vha. søgemaskinen, efter min bedste viden burde de ikke figurere!

2) fantastisk forslag egentligt, men jeg tror at metoden med at man kunne betale sig fra points er ikke særlig holdbar, på den måde vil points jo egentligt få en økonomisk værdi!, og så skal svarerne arbejde "gratis", jeg tror det ville være starten på et nyt ramaskrig (men hvad ved jeg)

Som jeg ser det har du stadig råd til et 5 points spørgsmål herinde om dagen, og disse 5 points er alt rigligt til at få besvaret selv de mest kryptiske spørgsmål....de rigtige eksperter ser ikke på points som et middel, men som et tak!, og så er det lige meget om der er 5 eller 1000 af dem!

følg med i design/site vudering, der er altid points at hente da det er din objektive mening der tæller der ;)
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
26. september 2003 - 15:37 #2
Grunken>>
til 1) - det er muligt at der kun er tale om de accepterede svar hvor spørger giver point til andre selv om det ikke er det rigtige svar, som tak for hjælpen alligevel, det har jeg helt ærligt ikke undersøgt. Hvis det forholder sig sådan at søgemaskinen sorterer accepterede svar fra spørgeren selv fra, kan det vel ikke gøres meget bedre...

til 2) Ja, det er jeg helt klar over. Forslaget er heller ikke at man kan betale sig til point løbende, det ville være ødelæggende for konceptet, men som en engangsting når man tilmelder sig et "semi-pro-medlemskab" eller hvad det nu kunne hedde. Som en lille bonus for at støtte Eksperten. Jeg har nu alligevel besluttet mig at blive pro-medlem uanset hvad :)
Og er da glad for at høre at antallet af point ikke betyder så meget (har mødt mange af jer allerede). Men alligevel har jeg dog en fornemmelse af at det går lidt hurtigere - og i relation til en del diskussioner om netop point, er det vist ikke alle som deler den holdning...
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
26. september 2003 - 15:46 #3
Du har helt ret i den første, hvis jeg klikker på oversigten over svar jeg selv har svaret på frasorterer den dem hvor jeg selv har accepteret mit eget spørgsmål. Det skulle jeg have prøvet før jeg skrev - sorry. Dem jeg har fundet via søgemaskinen og irriteret mig lidt over er altså kune dem hvor spørger har givet point for hjælpen lligevel, eller dem hvor han har delt mellem sig selv og de somhar hjulpet.
Det kan ikke gøres bedre, så glem 1-eren.

Forstår udmærket at 2' eren kan være en bekymrende udvikling, så egentlig har jeg fortrudt mit indlæg lidt...
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
26. september 2003 - 15:47 #4
Tror sgu lige jeg lukker igen ved at svare selv :)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
27. september 2003 - 02:54 #5
Ang. forslag et så se her http://www.eksperten.dk/spm/383600

Og hvis det forholder sig således at spørgsmål, som besvares af brugeren selv bilver betragtet som Ikke-søgbare, så har eksperten.dk et seriøst problem.... Rent faktisk er det jo muligt for en spørger at finde et svar f.eks. på google efter man har stillet det her.... Og et korrekt svar skal selvfølgeligt være søgbart, så det kommer resten af ekspertens brugere til gode....

Ang. dine betænktligheder omkring pro ... Så vidt jeg husker står der ikke nogle steder (hvor andre brugere kan se det) at man er pro, så i den henseende er man ret anonym omkring det (og derved på lige fod med andre brugere herinde) - derudover så har jeg endnu ikke set nogle brugere som har ytret elitære udsagn, baseret på deres pro-medlemskab... På den front er der ikke noget "Jeg er bedre end dig"-snak...

Men ang pro - jeg er _meget_ imod hele point-for-penge ideen (andre end mig som tænker Food-for-Oil her?!?) ... også selvom det skulle være en engangsforteelse... Det ville begynde at tillæge points en økonomisk betydning ... De skal bevares som det abstrakte begreb, de er lige nu - for den sags skyld så skal det være ligemeget om der står points, vingummibamser, pinocciokugler, brødkrummer, ølkapsler, ærter, whatever...
Bliver de en "møntfod" vil der begynde at gå Wall-Street i folk :-)

/Søren