Avatar billede htmlkongen Novice
16. september 2003 - 20:09 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Lektie hjælp og point?

Nye kategorier:

Lektiehjælp (eller lignende)
&
Point til (Alle dem der har givet forkert point til nogle)

Så undgår man folk som pisser af pga. ingenting (http://www.eksperten.dk/spm/401591)
Avatar billede riversen Nybegynder
16. september 2003 - 20:11 #1
du behøver ikke oprette et nyt spørgsmål, fordi du lukkede det andet...har svaret i det andet.
Avatar billede blyno Praktikant
16. september 2003 - 20:11 #2
Point til syntes jeg er en rigtig god idé, så det ikke forskylder pointstatestikken i den forskellige kategorier..
Avatar billede htmlkongen Novice
16. september 2003 - 20:13 #3
Whoops okay sorry. :)

Riversen skrev:

Dette er jo et IT-forum, så det må holdes i fri debat som er til ikke it relaterede spørgsmål.

mht. en point kategori, vil det jo give misvisning indenfor top10 listerne
Avatar billede riversen Nybegynder
16. september 2003 - 20:14 #4
blyno: det vil jo netop give en forskydning
Avatar billede chalde Seniormester
16. september 2003 - 20:17 #5
Hvad med at fjerne point fra "fri debat" (er foreslået en del gange før)
Avatar billede fromsej Praktikant
16. september 2003 - 20:18 #6
Chalde>>Nemlig.
Lektiehjælp hører heller ikke til på E!, men vi kan da gudskelov lade være med at svare.
Avatar billede exp Juniormester
16. september 2003 - 20:19 #7
riversen >>
Og så alligevel ikke - pludselig står bruger X til at have tjent 10 point, selvom vedkommende ikke har svaret på spm til 170 point.
Avatar billede kenp Novice
16. september 2003 - 20:24 #8
exp -> det forstår jeg ikke?

Hvis spørger eller anden for rodet rundt med point for noget man skulle have haft, så vil det da naturligt at gøre det i samme kategori, da det ellers vil se ud som om jeg ikke har tjent point i den rette kattegori!
Avatar billede riversen Nybegynder
16. september 2003 - 20:29 #9
exp: den forstår jeg heller ikke
Avatar billede exp Juniormester
16. september 2003 - 20:29 #10
Forestil dig en helt grøn php-prog'er. (1 dag på eksperten)

Vi kalder ham exp2.

Han opretter et spørgsmål til 200 point i php-kategorien.

Jeg svarer korrekt og får alle 200 point.

Jeg vurderer at svaret ikke er mere end 30 point værd.

Jeg opretter et spørgsmål på 170 til exp2 i php-kategorien

exp2 svarer og jeg accepterer.

exp2 har nu tjent 170 point i php-kategorien, uden at have svaret på et eneste spørgsmål...

Laver man tilstrækkelig med "fejl" kan man hurtigt stige til top 100...!
Avatar billede kenp Novice
16. september 2003 - 20:36 #11
exp den vej har jeg ikke tænkt det rundt!

men hvad så hvis han får fumlet med point så han får taget dem selv! og du så skal have point! også ligger en i point katagorien! så har du jo ikke fået dem i PHP hvorfor de ikke vil tælle med der ;)
Avatar billede riversen Nybegynder
16. september 2003 - 20:36 #12
exp: i det tilfælde opretter man vel heller ikke i samme kategori...kunne jeg ikke finde på i hvert fald
Avatar billede kenp Novice
16. september 2003 - 20:36 #13
men han vil ikke tælle det med i overall top 10 da den fratrækker point opsparet og brugt.
Avatar billede kenp Novice
16. september 2003 - 20:37 #14
riversen ->jo mange gange gør man jo ?
Avatar billede exp Juniormester
16. september 2003 - 20:41 #15
kenp >>
Nemmerlig...

Og nu tænker jeg lige så meget på en måde et tjene en hurtig pro...
Avatar billede kenp Novice
16. september 2003 - 20:48 #16
exp -> den virker ikke til at tjene til pro ;) for der trækker den de point fra du har brugt.
Avatar billede kenp Novice
16. september 2003 - 20:49 #17
den måned skulle måske lige stå der så vhis du har tjent 2000 point men har brugt 1800 så vil du kun stå opført som tjent 200 ;)
Avatar billede exp Juniormester
16. september 2003 - 20:55 #18
sikker? for det er jeg nemlig ikke...
Avatar billede kenp Novice
16. september 2003 - 20:57 #19
Jep jeg er sikker, jeg har hørt på at chewie har brokket sig en hel dag over han ikke var pro når han tjente så mange point ;) indtil han lige fortsatte og sagde han også brugte den igen.
Avatar billede riversen Nybegynder
16. september 2003 - 21:40 #20
kenp: ja, men så er det jo ikke en ny kategori der skal til, men en tilretning af folks handlinger i disse situationer.
Avatar billede kenp Novice
16. september 2003 - 22:17 #21
riversen ->jep
Avatar billede htmlkongen Novice
07. oktober 2003 - 15:12 #22
Tak :D